ماه ششم | روزبیست و چهارم

 بامداد


     تابوت عهد خداوند … پیش روی ایشان رفت تا آرامگاهی برای ایشان بطلبد.

     وقتهای من در دست تو می باشد – میراث ما را برای ما خواهد برگزید.

     ای خداوند … مرا به عدالت خود هدایت نما و راه خود را پیش روی من راست گردان – طریق خود را به خداوند بسپار و بر وی توکّل کن که آن را انجام خواهد داد – در همۀ راههای خود او را بشناس، و او طریقهایت را راست خواهد گردانید – گوشهایت سخنی را از عقب تو خواهد شنید که می گوید: راه این است، در آن سلوک بنما هنگامی که به طرف راست یا چپ می گردی.

     خداوند شبان من است؛ محتاج به هیچ چیز نخواهم بود. در مرتعهای سبز مرا می خواباند. نزد آبهای راحت مرا رهبری می کند – چنانکه پدر بر فرزندان خود رئوف است، همچنان خداوند بر ترسندگان خود رأفت می نماید. زیرا جبلّت ما را می داند و یاد می دارد که ما خاک هستیم – پدر آسمانی شما می داند که بدین همه چیز احتیاج دارید – تمام اندیشۀ خود را به وی واگذارید زیرا که او برای شما فکر می کند.

اعداد 33:10 ؛ مزمور 15:31 ؛ مزمور 4:47 ؛ مزمور 8:5 ؛ مزمور 5:37 ؛ امثال سلیمان 6:3 ؛ اشعیا 21:30 ؛ مزمور 23: 1-2 ؛ مزمور 103: 13-14 ؛ متی 32:6 ؛ اول پطرس 7:5

شامگاه


به مسیح گفتند: ای مُعلّم، در کجا زندگی می نمائی؟ به ایشان گفت: بیائید و ببینید.

     در خانۀ پدرِ من منزل بسیار است واِلا به شما می گفتم. می روم تا برای شما مکانی حاضر کنم. و اگر بروم و از برای شما مکانی حاضر کنم، باز می آیم و شما را برداشته، با خود خواهم بُرد تا جائی که من می باشم شما نیز باشید – آنکه غالب آید، این را به وی خواهم داد که بر تختِ من با من بنشیند.

     او که عالی و بلند است و ساکن در ابدیت می باشد و اسم او قُدّوس است چنین می گوید: من در مکانِ عالی و مُقدّس ساکنم و نیز با کسی که روح افسرده و متواضع دارد تا روحِ متواضعان را احیا نمایم و دلِ افسردگان را زنده سازم.

     اینک بر در ایستاده می کوبم. اگر کسی آوازِ مرا بشنود و در را باز کند، به نزد او در خواهم آمد و با وی شام خواهم خورد و او نیز با من.

     اینک من هر روزه تا انقضای عالم همراه شما می باشم – ای خدا، رحمتِ تو چه ارجمند است. بنی آدم زیر سایۀ بالهای تو پناه می برند.

یوحنا 1: 38-39 ؛ یوحنا 14 2-3 ؛ مکاشفه 21:3 ؛ اشعیا 15:57 ؛ مکاشفه 20:3 ؛ متی 20:28 ؛ مزمور 7:26