ماه ششم | روز نوزدهُم

 بامداد


تقّدُسی که به غیر از آن هیچکس خداوند را نخواهد دید.

اگر کسی از سرِ نو مولود نشود، ملکوت خدا را نمی تواند دید – چیزی ناپاک … هرگز داخل آن ( شهر مقدس ) نخواهد شد – در تو عیبی نیست.

     مقدس باشید، زیرا که من یهُوّه خدای شما قُدوس هستم – چون ابنای اطاعت هستید، مشابه مشوید بدان شهواتی که در ایّام جهالت می داشتید. بلکه مثل آن قُدّوس که شما را خوانده است، خودِ شما نیز در هر سیرت مُقدّس باشید. زیرا مکتوب است: مُقدّس باشید زیرا که من قُدّوسم. و چون او را پدر می خوانید که بدون ظاهر بینی بر حسب اعمال هر کس داوری می نماید، پس هنگام غُربت خود را با ترس صرف نمائید.

     از جهت رفتار گذشتۀ خود، انسانیتِ کهنه را که از شهواتِ فریبنده فاسد می گردد، از خود بیرون کنید. و به روحِ ذهنِ خود تازه شوید. و انسانیّتِ تازه را که به صورت خدا در عدالت و قدوسیتِ حقیقی آفریده شده است بپوشید – ما را پیش از بنیاد عالم در او برگزید تا در حضور او در محبت مُقدّس و بی عیب باشیم.

عبرانیان 14:12 ؛ یوحنا 3:3 ؛ مکاشفه 27:21 ؛ غزل غزلها 7:4 ؛ لاویان 2:19 ؛ رساله پطرس 1: 14-17 ؛ افسسیان 4: 22-24 ؛ افسسیان 4:1

شامگاه


زرّ مُصفی به آتش را

     کسی نیست که خانه یا برادران یا خواهران یا پدر یا مادر یا زن یا اولاد یا املاک را به جهت من و انجیل ترک کند جز اینکه الحال در این زمان صد چندان یابد از خانه ها و برادران و خواهران و مادران و فرزندان و املاک با زحمات و در عالم آینده حیات جاودانی را.

     ای حبیبان، تعجب منمائید از این آتشی که در میان شماست و به جهت امتحان شما می آید که گویا چیزی غریب بر شما واقع شده باشد – هر چند در حال اندکی از راه ضرورت در تجربه های گوناگون محزون شده اید تا آزمایش ایمان شما که از طلای فانی با آزموده شدن در آتش گرانبهاتر است برای تسبیح و جلال و اکرام یافت شود در حین ظهور عیسی مسیح.

     خدای همۀ فیض ها که ما را به جلال ابدی خود در عیسی مسیح خوانده است شما را بعد از کشیدن زحمتی قلیل، کامل و استوار و توانا خواهد ساخت – در جهان برای شما زحمت خواهد شد و لکن خاطر جمع دارید زیرا که من بر جهان غالب شده ام.

مکاشفه 18:3 ؛ مرقس 10: 29-30 ؛ اول پطرس 12:4 ؛ اول پطرس 1: 6-7 ؛ اول پطرس 10:5 ؛ یوحنا 33:16