ماه ششم | روز هشتم

 بامداد


هر آنچه او می کند، خداوند در دستش راست می آورد.

     خوشا بحال هر که از خداوند می ترسد و بر طریق های او سالک می باشد. عمل دستهای خود را خواهی خورد. خوشابحال تو و سعادت با تو خواهد بود – بر خداوند توکُل نما و نیکوئی بکن. در زمین ساکن باش و از امانت پرورده شو. و در خداوند تمتُع ببر، پس مسئلتِ دلِ تو را به تو خواهد داد – مترس و هراسان مباش زیرا در هر جا که بروی یهُوّه خدای تو، با توست – اول ملکوت خدا و عدالت او را بطلبید که این همه برای شما مَزید خواهد شد.

     مادامی که خداوند را می طلبید، خدا او را کامیاب می ساخت – با حذر باش، مبادا یهُوّه خدای خود را فراموش کنی و اوامر و احکام و فرایض او را که من امروز به تو امر می فرمایم، نگاه نداری … مبادا در دل خود بگوئی که قوّتِ من و توانائی دستِ من، این توانگری را از برایم پیدا کرده است.

     آیا یهُوّه خدای شما با شما نیست و آیا شما را از هر طرف آرامی نداده است؟

پیدایش 3:39 ؛ مزمور 128: 1-2 ؛ مزمور 37: 3-4 ؛ یوشع 9:1 ؛ متی 33:6 ؛ دوم تواریخ 5:26 ؛ تثنیه 8: 11 و 17 ؛ اول تواریخ 18:22

شامگاه


     از بهر چه این خیالات را به خاطر خود راه می دهید؟

     ابراهیم … در ایمان کم قوت نشده نظر کرد به بدن خود که در آنوقت مُرده بود چونکه قریب به صد ساله بود و به رَحِم مُردۀ ساره؛ و در وعدۀ خدا از بی ایمانی شک ننمود بلکه قوی الایمان گشته خدا را تمجید نمود.

     کدام سهل تر است مفلوج را گفتن گناهان تو آمرزیده شد یا گفتن برخیز و بستر خود را برداشته بخرام؟ – اگر می توانی ایمان آری، مؤمن را همه چیز ممکن است.

     تمامی قدرت در آسمان و بر زمین به من داده شده است – ایشان را گفت: از بهر چه چنین ترسانید و چون است که ایمان ندارید؟ – مرغانِ هوا را نظر کنید … پدرآسمانیِ شما آنها را می پروراند. آیا شما از آنها به مراتب بهتر نیستید؟ چرا در خود تفکر می کنید از آنجهت که نان نیاورده اید؟ آیا یاد نیاورده اید … پنج نان و پنج هزار نفر؟

     خدای من همۀ احتیاجات شما را بر حسبِ دولتِ خود در جلال در مسیح عیسی رفع خواهد نمود.

مرقس 8:2 ؛ رومیان 4: 19-20 ؛ مرقس 9:2 ؛ مرقس 23:9 ؛ متی 18:28 ؛ مرقس 40:4 ؛ متی 26:6 ؛ متی 16: 8-9 ؛ فیلیپیان 19:4