ماه ششم | روز پانزدهُم

 بامداد


     چیزهای مخفی از آنِ یهُوّه خدای ماست و اما چیزهای مکشوف تا به ابد از آنِ ما و فرزندانِ ما است.

     ای خداوند، دلِ من مُتکبّر نیست و نه چشمانم برافراشته و خویشتن را به کارهای بزرگ مشغول نساختم، و نه به کارهائی که از عقل من بعید است. بلکه جان خود را آرام و ساکت ساختم، مثل بچه ای از شیر بازداشته شده، نزد مادر خود. جانم در من بود، مثل بچۀ از شیر بازداشته شده.

     سِرّ خداوند با ترسندگان او است و عهدِ او تا ایشان را تعلیم دهد – خدائی در آسمان هست که کاشفِ اَسرار می باشد.

     اینک اینها حواشیِ طریقهای او است. و چه آواز آهسته ای در بارۀ او می شنویم.

     دیگر شما را بنده نمی خوانم زیرا که بنده آنچه آقایش می کند نمی داند؛ لکن شما را دوست خوانده ام زیرا که هر چه از پدر شنیده ام به شما بیان کردم – اگر مرا دوست دارید، احکام مرا نگاه دارید. و من از پدر سؤال می کنم و تسلّی دهند ای دیگر به شما عطا خواهد کرد تا همیشه با شما بماند، یعنی روح راستی.

تثنیه 29:29 ؛ مزمور 131: 1-2 ؛ مزمور 25 :14 ؛ دانیال 28:2 ؛ ایوب 14:26 ؛ یوحنا 15:15 ؛ یوحنا 14: 15-17

شامگاه


روح برای مُقدّسین بر حسبِ ارادۀ خدا شفاعت می کند.

     آمین آمین به شما می گویم که هر آنچه از پدر به اسم من طلب کنید، به شما عطا خواهد کرد. تا کنون به اسم من چیزی طلب نکردید. بطلبید تا بیابید و خوشیِ شما کامل گردد – با دعا و التماسِ تمام در هر وقت در روح دعا کنید.

     این است آن دلیری که نزد وی داریم که هر چه بر حسبِ ارادۀ او سؤال نمائیم، ما را می شنود. و اگر دانیم که هر چه سؤال کنیم ما را می شنود، پس می دانیم که آنچه از او درخواست کنیم می یابیم – این است ارادۀ خدا یعنی قُدّوسیتِ شما.

     خدا ما را به ناپاکی نخوانده است بلکه به قدوسیت … که روحِ قدوسِ خود را به شما عطا کرده است.

     پیوسته شادمان باشید. همیشه دعا کنید. در هر امری شاکر باشید که این است ارادۀ خدا در حقّ شما در مسیح عیسی. روح را اطفا مکنید.

رومیان 27:8 ؛ یوحنا 16: 23-24 ؛ افسسیان 18:6 ؛ اول یوحنا 5: 14-15 ؛ اول تسالوینکیان 3:4 ؛ اول تسالونیکیان 4: 7-8 ؛ اول تسالونیکیان 5: 16-19