ماه ششم | روز چهارم

 بامداد


جلالِ آخرِ این خانه از جلالِ نخستینش عظیم تر خواهد بود و در این مکان سلامتی را خواهم بخشید.

     خانه ای که برای یهُوّه باید بنا نمود، می بایست بسیار عظیم و نامی و جلیل در تمامی زمین ها بشود – جلالِ یهُّوه خانۀ خداوند را پُر کرده بود.

     این قُدس را خراب کنید که در سه روز آن را بر پا خواهم نمود … او در بارۀ قُدسِ جسدِ خود سخن می گفت – آنچه جلال داده شده بود نیز بدین نسبت جلالی نداشت به سبب این جلالِ فائق – کلمه جسم گردید و میانِ ما ساکن شد، پُر از فیض و راستی؛ و جلال او را دیدیم، جلالی شایستۀ پسرِ یگانۀ پدر – خدا … در این ایامِ آخر به ما به وساطتِ پسرِ خود مُتکلّم شد که او را وارثِ جمیع موجودات قرار داد و به وسیلۀ او عالم ها را آفرید.

     خدا را در اعلی علیین جلال و بر زمین سلامتی و در میان مردم رضامندی باد – سَروَرِ سلامتی خوانده خواهد شد – او سلامتی ما است – سلامتیِ خدا که فوق از تمامیِ عقل است، دلها و ذهنهای شما را در مسیح عیسی نگاه خواهد داشت.

حجی 9:2 ؛ اول تواریخ 5:22 ؛ دوم تواریخ 2:7 ؛ یوحنا 2: 19 و 21 ؛ دوم قرنتیان 10:3 ؛ یوحنا 14:1 ؛ عبرانیان 1: 1-2 ؛ لوقا 14:2 ؛ اشعیا 6:9 ؛ افسسیان 14:2 ؛ فیلیپیان 7:4

شامگاه


اسلحۀ نور را بپوشیم.

     عیسی مسیح خداوند را بپوشید.

     … تا مسیح را دریابم. و در وی یافت شوم نه با عدالتِ خود که از شریعت است، بلکه با آن که به وسیلۀ ایمانِ مسیح می شود، یعنی عدالتی که از خدا بر ایمان است – عدالت خدا که به وسیلۀ ایمان به عیسی مسیح است، به همه و کُلّ آنانی که ایمان آورند.

     ردای عدالت را به من پوشانید – در توانائی خداوند یهُوّه خواهم آمد و از عدالتِ تو و بس خبر خواهم داد.

     پیشتر ظلمت بودید، لیکن الحال در خداوند، نور می باشید. پس چون فرزندانِ نور رفتار کنید … در اعمالِ بی ثمرِ ظلمت شریک مباشید بلکه آنها را مَذمّت کنید … لیکن هر چیزی که مذمّت شود، از نور ظاهر می گردد … بنا براین می گوید: ای تو که خوابیده ای، بیدار شده، از مُردگان برخیز تا مسیح بر تو درخشد. پس باخبر باشید که چگونه به دقّت رفتار نمائید.

رومیان 12:13 ؛ رومیان 14:13 ؛ فیلیپیان 3: 8-9 ؛ رومیان 22:3 ؛ اشعیا 10:61 ؛ مزمور 16:71 ؛ افسسیان 5: 8 و 11 و 13-15