ماه نهم | روز دوم

 بامداد


برای خداوند منتظر باش و قوی شو و دلت را تقویت خواهد داد – آیا ندانسته و نشنیده ای که خدای سرمدی، یهُوّه آفرینندۀ اقصای زمان، درمانده و خسته نمی شود … ضعیفان را قُوّت می بخشد و ناتوانان را قدرتِ زیاده عطا مینماید – مترس زیرا که من با تو هستم و مشوش مشو زیرا من خدای تو هستم! تو را تقویت خواهم نمود و البته تو را معاونت خواهم داد و تو را به دستِ راستِ عدالتِ خود دستگیری خواهم کرد – چونکه برای فقیران قلعه و به جهت مسکینان در حینِ تنگیِ ایشان قلعه بودی و ملجا از طوفان و سایه از گرمی، هنگامی که نَفخۀ ستمکاران مثل طوفان بر دیوار می بود.

            امتحانِ ایمانِ شما صبر را پیدا می کند. لکن صبر را عملِ تّامِ خود باشد تا کامل و تمام شوید و محتاج هیچ چیز نباشید – پس، ترک مکنید دلیری خود را که مقرون به مجازاتِ عظیم می باشد. زیرا که شما را صبر لازم است تا ارادۀ خدا را بجا آورده، وعده را بیابید.

مزمور 14:27 ؛ اشعیا 40: 28-29 ؛ اشعیا 41: 10 ؛ اشعیا 4:25 ؛ رساله یعقوب 1: 3-4 ؛ عبرانیان 10: 35-36

شامگاه


در مرتعهای سبز مرا می خواباند.

            شریران مثل دریای مُتلاطم که نمی تواند آرام گیرد و آبهایش گِل و لجن بر می اندازد می باشند. خدای من می گوید که شریران را سلامتی نیست – بیائید نزد من ای تمام زحمتکشان و گرانباران و من شما را آرامی خواهم بخشید – نزد خداوند ساکت شو – هر که داخلِ آرامیِ او شد، او نیز از اعمال خود بیارامید.

            از تعلیم های مختلف و غریب از جا بُرده مشوید، زیرا بهتر آن است که دلِ شما به فیض استوار شود – بعد از این اطفال مُتِمَوّج و رانده شده از بادِ هر تعلیم نباشیم، از دغابازی مردُمان در حیله اندیشی برای مَکرهای گمراهی؛ بلکه در محبت پیرویِ راستی نموده، در هر چیز ترقّی نمائیم در او که سَر است، یعنی مسیح.

            در سایۀ وی به شادمانی نشستم و میوه اش برای کامم شیرین بود. مرا به میخانه آورد و عَلَمِ وی بالای سَرِ من محبت بود.

مزمور 2:23 ؛ اشعیا 57: 20-21 ؛ متی 11 :28 ؛ مزمور 37 :7 ؛ عبرانیان 10:4 ؛ عبرانیان 9:13 ؛ افسسیان 4: 14-15 ؛ غزل غزلها 2: 3-4