ماه نهم | روز نهم

 بامداد


گرسنگان را به چیزهای نیکو سیر فرموده و دولتمندان را تُهی دست ردّ نمود.

            زیرا می گوئی دولتمند هستم و دولت اندوخته ام و به هیچ چیز محتاج نیستم. و نمیدانی که تو مُستمند و مسکین هستی و فقیر و کور و عُریان. تو را نصیحت می کنم که زرّ مُصفّای به آتش را از من بخری تا دولتمند شوی … هر که را من دوست می دارم، توبیخ و تأدیب می نمایم. پس، غیور شو و توبه نما.

            خوشابحال گرسنگان و تشنگانِ عدالت، زیرا ایشان سیر خواهند شد – فقیران و مسکینان آب را می جویند و نمی یابند و زبانِ ایشان از تشنگی خشک می شود. من که یهُوّه هستم ایشان را اجابت خواهم نمود. خدای اسرائیل هستم، ایشان را ترک نخواهم کرد – من یهُوّه خدای تو هستم. دهان خود را نیکو باز کن و آن را پُر خواهم ساخت.

            چرا نقره را برای آنچه نان نیست و مشقَّتِ خویش را برای آنچه سیر نمی کند صرف می کنید؟ گوش داده، از من بشنوید و چیزهای نیکو را بخورید تا جان شما از فربهی مُتلذّذ شود – من نانِ حیات هستم.

لوقا 53:1 ؛ مکاشفه 3: 17-19 ؛ متی 6:5 ؛ اشعیا 17:41 ؛ مزمور 10:81 ؛ اشعیا 2:55 ؛ یوحنا 35:6

شامگاه


نزدیک بود که پایهایم از راه در رَوَد و نزدیک بود که قدمهایم بلغزد.

            چون گفتم که پای من می لغزد، پس رحمتِ تو، ای خداوند، مرا تأئید نمود.

            خداوند گفت: ای شمعون، ای شمعون، اینک شیطان خواست شما را چون گندم غربال کُند، لیکن من برای تو دعا کردم تا ایمانت تلف نشود.

            مَردِ عادل اگر چه هفت مرتبه بیفتد، خواهد برخاست – اگر چه بیفتد، افکنده نخواهد شد زیرا خداوند دستش را می گیرد.

            ای دشمنِ من، بر من شادی منما زیرا اگر چه بیفتم، خواهم برخاست و اگر چه در تاریکی بنشینم، خداوند نورِ من خواهد بود.

            در شش بلا، تو را نجات خواهد داد و در هفت بلا هیچ ضرر بر تو نخواهد رسید.

            اگر کسی گناهی کُنَد، شفیعی داریم نزدِ پدر یعنی عیسیِ مسیحِ عادل – از این جهت نیز قادر است که آنانی را که به وسیلۀ وی نزد خدا آیند، نجاتِ بینهایت بخشد، چونکه دائماً زنده است تا شفاعت ایشان را بکُند.

مزمور 2:73 ؛ مزمور 17:94 ؛ لوقا 22: 31-32 ؛ امثال سلیمان 16:24 ؛ مزمور 24:37 ؛ میکا 8:7 ؛ ایوب 19:5 ؛ اول یوحنا 1:2 ؛ عبرانیان 25:7