ماه نهم | روز پنجم

 بامداد


چنانکه بدن یک است و اعضای مُتعدّد دارد … همچنین مسیح نیز می باشد.

            او بدن یعنی کلیسا را سَر است – سَرِ همه چیز به کلیسا داد، که بدنِ اوست یعنی پُریِ او که همه را در همه پُر می سازد.

            اعضای بدنِ وی می باشیم، از جسم و از استخوانهای او.

            جسدی برای من مُهیا ساختی – چشمان تو جنین مرا دیده است و در دفترِ تو همۀ اعضای من نوشته شده، در روزهائی که ساخته می شد، وقتی که یکی از آنها وجود نداشت.

            از آنِ تو بودند و ایشان را به من دادی – ما را پیش از بنیادِ عالم در او برگُزید – آنانی را که از قبل شناخت ایشان را نیز پیش مُعیّن فرمود تا به صورتِ پسرش مُتشکّل شوند.

            در هر چیز ترقّی نمائیم در او که سَر است، یعنی مسیح؛ که از او تمامِ بدن مُرکّب و مرتّب گشته، به مددِ هر مفصلی و بر حسبِ عمل به اندازۀ هر عضوی بدن را نمو می دهد برای بنای خویشتن در محبّت.

اول قرنتیان 12:12 ؛ کولسیان 18:1 ؛ افسسیان 1: 22-23 ؛ افسسیان 30:5 ؛ عبرانیان 5:10 ؛ مزمور 16:139 ؛ یوحنا 6:17 ؛ افسسیان 4:1 ؛ رومیان 29:8 ؛ افسسیان 4 :15-16

شامگاه


چشمۀ آب حیات

            ای خدا، رحمتِ تو چه ارجمند است! بنی آدم زیر سایۀ بالهای تو پناه می برند. از چربی خانۀ تو شاداب می شوند. از نهرِ خوشیهای خود ایشان را می نوشانی. زیرا که نزد تو چشمۀ حیات است.

            بنابراین، خداوند یهُوّه میگوید: هان، بندگانِ من خواهند خورد، اما شما گرسنه خواهید بود. اینک بندگانم خواهند نوشید، اما شما تشنه خواهید بود.

            کسی که از آبی که من به او می دهم بنوشد، ابداً تشنه نخواهد شد، بلکه آن آبی که به او می دهم در او چشمۀ آبی گردد که تا حیات جاودانی می جوشد – این را گفت در بارۀ روح که هر که به او ایمان آرَد، او را خواهد یافت.

            ای جمیعِ تشنگان، نزد آبها بیائید – روح و عروس می گویند: بیا! و هر که می شنود بگوید: بیا! و هر که تشنه باشد، بیاید و هر که خواهش دارد، از آبِ حیات بی قیمت بگیرد.

ارمیا 13:2 ؛ مزمور 36: 7-9 ؛ اشعیا 13:65 ؛ یوحنا 14:4 ؛ یوحنا 39:7 ؛ اشعیا 1:55 ؛ مکاشفه 17:22