ماه هشتم | روز بیست و هشتم

 بامداد


مُدعیِ برادرانِ ما که شبانه روز در حضورِ خدای ما بر ایشان دعوی می کند به زیر افکنده شد.

            ایشان به وساطتِ خون برّه و کلامِ شهادتِ خود بر او غالب آمدند – کیست که بر برگُزیدگانِ خدا مُدعی شود؟ آیا خدا که عادل کننده است؟ کیست که بر ایشان فتوی دهد؟ آیا مسیح که مُرد بلکه نیز برخاست؛ آنکه به دست راست خدا هم هست و ما را نیز شفاعت می کند؟

            از خویشتن ریاسات و قوات را بیرون کرده آنها را علانیه آشکار نمود – به وساطتِ مُوت، صاحبِ قدرتِ موت یعنی ابلیس را تباه سازد. و آنانی را که از ترسِ مُوت، تمامِ عمرِ خود گرفتارِ بندگی می بودند آزاد گرداند – در همۀ این امور از حدِّ زیاده نصرت یافتیم به وسیلۀ او که ما را محبت نمود – اسلحۀ تمام خدا را بپوشید تا بتوانید با مکرهای ابلیس مقاومت کنید … و شمشیرِ روح را که کلام خداست بردارید – شُکر خدا راست که ما را به واسطۀ خداوند ما عیسی مسیح ظفر می دهد.

مکاشفه 10:12 ؛ مکاشفه 11:12 ؛ رومیان 8: 33-34 ؛ کولسیان 15:2 ؛ عبرانیان 2: 14-15 ؛ رومیان 37:8 ؛ افسسیان 6: 11 و 17 ؛ اول قرنتیان 57:15

شامگاه


درخت حیات

            خدا حیات جاودانی به ما داده است و این حیات، در پسر اوست – پسرِ یگانۀ خود را داد تا هر که بر او ایمان آوَرَد، هلاک نگردد بلکه حیات جاودانی یابد – همچنان که پدر مُردگان را بر می خیزاند و زنده می کند، همچنین پسر نیز هر که را می خواهد زنده می کند … همچنان که پدر در خود حیات دارد، همچنین پسر را نیز عطا کرده است که در خود حیات داشته باشد.

            هر که غالب آید، به او این را خواهم بخشید که از درخت حیاتی که در وسطِ فردوسِ خداست بخورد – و در وسطِ شارعِ عامِّ آن و بر هر دو کنارۀ نهر، درخت حیات را که دوازده میوه می آوَرَد یعنی هر ماه میوۀ خود را می دهد؛ و برگهای آن درخت برای شفای اُمّتها می باشد.

            خوشابحال کسی که حکمت را پیدا کند … به دستِ راستِ وی طولِ ایّام است … به جهت آنانی که او را به دست گیرند، درخت حیات است و کسی که به او مُتمسّک می باشد خُجسته است – عیسی مسیح … برای شما حکمت شده است.

پیدایش 9:2 ؛ اول یوحنا 11:5 ؛ یوحنا 16:3 ؛ یوحنا 5: 21 و 26 ؛ مکاشفه 7:2 ؛ مکاشفه 2:22 ؛ امثال سلیمان 3: 13 و 16 و 18 ؛ اول قرنتیان 30:1