ماه هشتم | روز دهم

 بامداد


خواهش نمی کنم که ایشان را از جهان ببری؛ بلکه تا ایشان را از شریر نگاه داری.

            بی عیب و ساده دل و فرزندانِ خدا بی ملامت باشید در میان قومی کج رو و گردنکش، که در آن میان چون نیّرها در جهان می درخشید – شما نمک جهانید … شما نور عالمید – بگذارید نورِ شما بر مردم بتابد تا اعمالِ نیکوی شما را دیده، پدرِ شما را که در آسمان است تمجید نمایند.

            تو را نگاه داشتم که به من خطا نورزی.

            امین است آن خداوندی که شما را استوار و از شریر محفوظ خواهد ساخت – من به سببِ ترسِ خدا چنین نکردم – خود را برای گناهان ما داد تا ما را از این عالمِ حاضرِ شریر به حسبِ ارادۀ خدا و پدرِ ما خلاصی بخشد – الآن او را که قادر است که شما را از لغزش محفوظ دارد و در حضورِ جلالِ خود شما را بی عیب به فرحی عظیم قایم فرماید؛ یعنی خدای واحد و نجات دهندۀ ما را جلال و عظمت و توانائی و قدرت باد؛ الآن و تا ابدالآباد. آمین.

یوحنا 15:17 ؛ فیلیپیان 15:2 ؛ متی 5: 13-14 و 16 ؛ پیدایش 6:20 ؛ دوم تسالونیکیان 3:3 ؛ نحمیا 15:5 ؛ غلاطیان 4:1 ؛ یهودا 24-25

شامگاه


هر که بر خداوند توکل نماید سرافراز خواهد شد.

            خداوند مُتعال می باشد زآنرو که در اعلی علّیّین ساکن است – خداوند بر جمیع اُمتها متعال است و جلالِ وی فوق آسمانها … مسکین را از خاک بر می دارد و فقیر را از مزبله بر می افرازد. تا او را با بُزُرگان بنشاند.

            خدا که در رحمانیّت دولتمند است، از حیثیتِ محبتِ عظیمِ خود که با ما نمود، ما را نیز که در خطایا مُرده بودیم با مسیح زنده گردانید. زیرا که محضِ فیض نجات یافته اید و با او برخیزانید و در جایهای آسمانی در مسیح عیسی نشانید.

            او که پسرِ خود را دریغ نداشت، بلکه او را در راهِ جمیعِ ما تسلیم نمود، چگونه با وی همه چیز را به ما نخواهد بخشید؟ … زیرا یقین می دانم که نه مُوت و نه حیات و نه فرشتگان و نه رؤسا و نه قدرتها و نه چیزهای حال و نه چیزهای آینده و نه بلندی و نه پستی و نه هیچ مخلوقِ دیگر قدرت خواهد داشت که ما را از محبتِ خدا که در خداوندِ ما مسیح عیسی است جدا سازد.

امثال سلیمان 25:29 ؛ اشعیا 5:33 ؛ مزمور 113: 4 و 7-8 ؛ افسسیان 2: 4-6 ؛ رومیان 8: 32 و 38-39