ماه هشتم | روز سیزدهم

 بامداد


ایشان شهری مُهیا ساخته است.

            اگر بروم و از برای شما مکانی حاضر کنم، باز می آیم و شما را برداشته، با خود خواهم بُرد تا جائی که من می باشم شما نیز باشید – به جهتِ میراث بی فساد و بی آلایش و ناپژمُرده که نگاه داشته شده است در آسمان برای شما – زآنروز که در اینجا شهری باقی نداریم بلکه آینده را طالب هستیم.

            همین عیسی، که از نزد شما به آسمان بالا بُرده شد، باز خواهد آمد به همین طوری که او را به سوی آسمان روانه دیدید – ای برادران، تا هنگامِ آمدنِ خداوند صبر کنید. اینک دهقان انتظار می کشد برای محصول گرانبهای زمین و برایش صبر می کند تا باران اولین و آخرین را بیابد. شما نیز صبر نمائید و دلهای خود را قوّی سازید زیرا که آمدنِ خداوند نزدیک است – بعد از اندک زمانی آن آینده خواهد آمد و تأخیر نخواهد نمود.

            آنگاه ما که زنده و باقی باشیم با ایشان در ابرها ربوده خواهیم شد تا خداوند را در هوا استقبال کنیم و همچنین همیشه با خداوند خواهیم بود. پس بدین سخنان همدیگر را تسلّی دهید.

عبرانیان 16:11 ؛ یوحنا 3:14 ؛ اول پطرس 4:1 ؛ عبرانیان 14:13 ؛ اعمال رسولان 11:1 ؛ رساله یعقوب 5: 7-8 ؛ عبرانیان 37:10 ؛ اول تسالونیکیان 4: 17-18

شامگاه


مُحقّران را خدا برگُزید.

            فریب مخورید، زیرا فاسقان و بُت پرستان و زانیان و مُتنعّمان و لوّاط و دُزدان و طمعکاران و میگساران و فحّاشان و ستمگران وارث ملکوت خدا نخواهند شد. و بعضی از شما چنین میبودید لکن غُسل یافته و مُقدّس گردیده و عادل کرده شده اید به نامِ عیسیِ خداوند و به روحِ خدای ما.

            شما را که در خطایا و گناهان مُرده بودید، زنده گردانید، که در آنها قبل، رفتار می کردید بر حسبِ دورۀ این جهان … در میانِ ایشان، همۀ ما نیز در شهواتِ جسمانیِ خود قبل از این زندگی می کردیم و هوسهای جسمانی و افکار خود را به عمل می آوردیم.

            محضِ رحمتِ خود ما را نجات داد به غُسلِ تولدِ تازه و تازگی که از روح القدس است؛ که او را به ما به دولتمندی افاضه نمود، به توسط نجات دهندۀ ما عیسی مسیح.

            خداوند می گوید که افکارِ من افکارِ شما نیست و طریقهای شما طریقهای من نِی.

اول قرنتیان 28:1 ؛ اول قرنتیان 9:6-11 ؛ افسسیان 2: 1-3 ؛ تیطس 3: 5-6 ؛ اشعیا 8:55