ماه هشتم | روز شانزدهم

 بامداد


خانه ای که برای یهُوّه باید بنا نمود می بایست بسیار عظیم و نامی و جلیل … بشود.

            شما نیز مثل سنگهای زنده بنا کرده می شوید به عمارتِ روحانی – آیا نمی دانید که هیکل خدا هستید و روح خدا در شما ساکن است؟ اگر کسی هیکلِ خدا را خراب کند، خدا او را هلاک سازد زیرا هیکل خدا مُقّدس است و شما آن هستید – نمی دانید که بدنِ شما هیکلِ روح القدس است که در شما است که از خدا یافته اید و از آنِ خود نیستید؟ زیراکه به قیمتی خریده شدید. پس، خدا را به بدنِ خود تمجید نمائید – هیکلِ خدا را با بُت ها چه موافقت؟ زیرا شما هیکلِ خدای حیّ میباشید؛ چنانکه خدا گفت که در ایشان ساکن خواهم بود و در ایشان راه خواهم رفت و خدای ایشان خواهم بود و ایشان قوم من خواهند بود – بر بُنیادِ رسولان و انبیا بنا شده اید که خودِ عیسی مسیح سنگِ زاویه است. که در وی تمامیِ عمارت با هم مُرتب شده، به هیکلِ مُقدّس در خداوند نمو میکند. و در وی شما نیز با هم بنا کرده می شوید تا در روح مسکن خدا شوید.

اول تواریخ 5:22 ؛ اول پطرس 5:2 ؛ اول قرنتیان 3: 16-17 ؛ اول قرنتیان 6: 19-20 ؛ دوم قرنتیان 16:6 ؛ افسسیان 2: 20-22

شامگاه


او قبل از همه است.

            امین … که ابتدایِ خلقتِ خداست – او ابتدا است و نخستزاده از مُردگان تا در همه چیز او مُقدّم شود.

            خداوند مرا مبدای طریق خود داشت، قبل از اعمال خویش از ازل. من از ازل برقرار بودم، از ابتدا؛ پیش از بودن جهان … وقتی که او آسمان را مستحکم ساخت من آنجا بودم و هنگامی که دایره را بر سطح لُجه قرار داد. وقتی که افلاک را بالا استوار کرد و چشمه های لُجه را استوار گردانید. چون به دریا حدّ قرار داد تا آبها از فرمان او تجاوز نکند … آنگاه نزد او معمار بودم و روز به روز شادی می نمودم و همیشه به حضور او اهتزاز می کردم – از امروز نیز، من او می باشم.

            برّه ای که از بنای عالم ذبح شده بود – به سوی پیشوا و کامل کنندۀ ایمان یعنی عیسی … که به جهت آن خوشی که پیشِ او موضوع بود، بی حرمتی را ناچیز شمرده متحمل صلیب گردید و بدست راست تخت خدا نشسته است.

کولسیان 17:1 ؛ مکاشفه 14:3 ؛ کولسیان 18:1 ؛ امثال سلیمان 8: 22-23 و 27-30 ؛ اشعیا 13:43 ؛ مکاشفه 8:13 عبرانیان 2:12