ماه هشتم | روز هجدهم

 بامداد


است در آسمان یا در زمین که مِثلِ اعمال و جبروتِ تو می تواند عمل نماید؟

            کیست در آسمانها که با خداوند برابری تواند کرد؟ و از فرزندانِ زورآوران کِه را با خداوند تشبیه توان نمود؟ … ای یهُوّه خدای لشگرها، کیست ای یاهِ قدیر مانندِ تو؟ و امانتِ تو، تو را احاطه میکند – ای خداوند، در میانِ خدایان مِثلِ تو نیست و کاری مِثلِ کارهای تو نی – برحسبِ کلامِ خود و موافقِ دلِ خود تمامی این کارهای عظیم را به جا آوردی تا بندۀ خود را تعلیم دهی. بنابراین، ای یهُوّه خدا، تو بزرگ هستی زیرا چنانکه به گوشهای خود شنیده ایم مِثلِ تو کسی نیست و غیر از تو خدائی نیست.

            چیزهائی را که چشمی ندید و گوشی نشنید و به خاطرِ انسانی خطور نکرد؛ یعنی آنچه خدا برای دوست دارانِ خود مُهیا کرده است. اما خدا آنها را به روح خود بر ما کشف نموده است – چیزهای مخفی از آنِ یهُوّه خدای ما است و اما چیزهای مکشوف تا به ابد از آنِ ما و فرزندان ما است.

تثنیه 24:3 ؛ مزمور 89: 6 و 8 ؛ مزمور 86: 8 ؛ دوم سموئیل 7: 21-22 ؛ اول قرنتیان 2: 9-10 ؛ تثنیه 29:29

شامگاه


هرکه فخر کند، در خداوند فخر نماید.

            حکیم از حکمتِ خود فخر ننماید و جَبّار از تنومندی خویش مُفتخر نشود و دولتمند از دولتِ خود افتخار نکند. بلکه هر که فخر نماید، از این فخر بکند که فهم دارد و مرا می شناسد که من یهُوّه هستم.

            همه چیز را نیز به سببِ فضیلتِ معرفتِ خداوندِ خود مسیح عیسی زیان می دانم که به خاطر او همه چیز را زیان کردم و فضله شمُردم تا مسیح را دریابم – از انجیلِ مسیح عار ندارم چونکه قُوتِ خداست برای نجات هرکس که ایمان آوَرَد – پس، به مسیح عیسی در کارهای خدا فخر دارم.

            کیست برای من در آسمان؟ و غیر از تو هیچ چیز را در زمین نمی خواهم – دلِ من در خداوند وجد می نماید … در نجاتِ تو شادمان هستم.

            ما را نِی، ای خداوند، ما را نِی، بلکه نام خود را جلال ده به سبب رحمت و به سبب راستی خویش.

اول قرنتیان 31:1 ؛ ارمیا 9: 23-24 ؛ فیلیپیان 8:3 ؛ رومیان 16:1 ؛ رومیان 17:15 ؛ مزمور 25:73 ؛ اول سموئیل 1:2 ؛ مزمور 1:115