ماه هشتم | روز هفتم

 بامداد


تسلّی دهنده یعنی روح القدس، که پدر او را به اسم من می فرستد، …

            اگر بخششِ خدا را می دانستی و کیست که به تو می گوید آب به من بده، هر آینه تو از او خواهش می کردی و به تو آب زنده عطا می کرد – اگر شما، با آنکه شریر هستید، می دانید چیزهای نیکو را به اولاد خود باید داد، چند مرتبه زیادتر پدرِ آسمانی شما روح القدس را خواهد داد به هر که از او سؤال کند – آمین آمین به شما می گویم که هر آنچه از پدر به اسم من طلب کنید به شما عطا خواهد کرد. تا کنون به اسمِ من چیزی طلب نکردید. بطلبید تا بیابید و خوشیِ شما کامل گردد.

            چون … روح راستی آید، شما را به جمیعِ راستی هدایت خواهد کرد زیرا که از خود تکلم نمی کند بلکه به آنچه شنیده است سخن خواهد گفت و از امورِ آینده به شما خبر خواهد داد. او مرا جلال خواهد داد زیرا که از آنچه آنِ من است خواهد گرفت و به شما خبر خواهد داد.

            ایشان عاصی شده، روحِ قُدّوسِ او را محزون ساختند. پس برگشته دشمنِ ایشان شد و او، خود، با ایشان جنگ نمود.

یوحنا 26:14 ؛ یوحنا 10:4 ؛ لوقا 13:11 ؛ یوحنا 16: 23-24 ؛ یوحنا 16: 13-14 ؛ اشعیا 10:63

شامگاه


در بارۀ مسیح چه گُمان می برید؟

            ای دروازه ها، سَرهای خود را برافرازید. ای درهای ابدی، برافرازید تا پادشاهِ جلال داخل شود. این پادشاهِ جلال کیست؟ یهُوّه صبایوت، پادشاهِ جلال اوست – بر لباس و رانِ او نامی مرقوم است یعنی پادشاه پادشاهان و رب الارباب.

            شما را که ایمان دارید اِکرام است. لکن آنانی را که ایمان ندارند آن سنگی که معماران ردّ کردند، همان سَرِ زاویه گردید – مسیحِ مصلوب … یهود را لغزش و اُمتها را جهالت است. لکن دعوت شدگان را خواه یهود و خواه یونانی مسیح قوتِ خدا و حکمتِ خدا است.

            همه چیز را نیز به سببِ فضیلتِ معرفتِ خداوندِ خود مسیح عیسی زیان می دانم که به خاطر او همه چیز را زیان کردم و فضله شمردم تا مسیح را دریابم – خداوندا، تو بر همه چیز واقف هستی؛ تو می دانی که تو را دوست می دارم.

متی 42:22 ؛ مزمور 24: 9-10 ؛ مکاشفه 16:19 ؛ اول پطرس 7:2 ؛ اول قرنتیان 1: 23-24 ؛ فیلیپیان 8:3 ؛ یوحنا 17:21