ماه هفتم | روزسی ام

 بامداد


     آنچه را که در بالاست بطلبید؛ در آنجائی که مسیح است به دست راست خدا نشسته.

     حکمت را تحصیل نما و فهم را پیدا کن – آن حکمت که از بالا است – لُجّه می گوید که در من نیست و دریا می گوید که نزد من نمی باشد – چونکه در موت او تعمید یافتیم، با او دفن شدیم تا آنکه به همین قسمی که مسیح به جلالِ پدر از مُردگان برخاست، ما نیز در تازگیِ حیات رفتار نمائیم. زیرا اگر بر مثالِ موتِ او متحد گشتیم، هر آینه در قیامتِ وی نیز چنین خواهیم شد.

     هر بارِ گران و گناهی را که ما را سخت می پیچد دور بکنیم و با صبر در آن میدان که پیش روی ما مُقرّر شده است بدویم – خدا … با مسیح زنده گردانید … و با او برخیزانید و در جایهای آسمانی در مسیح عیسی نشانید.

     زیرا کسانی که همچنین می گویند ظاهر می سازند که در جستجوی وطنی هستند – ای جمیع حلیمانِ زمین که احکام او را به جا می آورید، عدالت را بطلبید و تواضُع را بجوئید.

کولسیان 1:3 ؛ امثال سلیمان 5:4 ؛ یعقوب 17:3 ؛ ایوب 14:28 ؛ رومیان 6: 4-5 ؛ عبرانیان 1:12 ؛ افسسیان 2: 4-6 ؛ عبرانیان 14:11 ؛ صفنیا 3:2

شامگاه


نیقودیموس، آنکه در شب نزدِ او آمده …

     پطرس از دور در عقبِ او آمده – بسیاری از سرداران نیز بدو ایمان آوردند اما به سببِ فریسیان اقرار نکردند که مبادا از کنیسه بیرون شوند. زیراکه جلالِ خلق را بیشتر از جلالِ خدا دوست می داشتند – ترسِ از انسان دام می گستراند. اما هر که بر خداوند توکل نماید، سرافراز خواهد شد.

     هر که به جانب من آید، او را بیرون نخواهم نمود – نِیِ خورد شده را نخواهد شکست و فتیلۀ ضعیف را خاموش نخواهد ساخت – ایمان بقدر دانۀ خردلی …

     خدا روحِ جُبن را به ما نداده است بلکه روحِ قوّت و محبت و تأدیب را. پس از شهادتِ خداوندِ ما عار مدار – الآن ای فرزندان، در او ثابت بمانید تا چون ظاهر شود، اعتماد داشته باشیم و در هنگامِ ظهورش از وی خجل نشویم – پس، هرکه مرا پیشِ مردم اقرار کند، من نیز در حضورِ پدر خود که در آسمان است او را اقرار خواهم کرد.

یوحنا 50:7 ؛ متی 58:26 ؛ یوحنا 12: 42-43 ؛ امثال سلیمان 25:29 ؛ یوحنا 37:6 ؛ اشعیا 3:42 ؛ متی 20:17 ؛ دوم تیموتاؤس 1: 7-8 ؛ اول یوحنا 28:2 ؛ متی 32:10