ماه هفتم | روز پانزدهم

 بامداد


ارادۀ تو، چنانکه در آسمان است، بر زمین نیز کرده شود.

     خداوند را متبارک خوانید ای فرشتگانِ او که در قوّت زور آورید و کلامِ او را بجا می آورید و آوازِ کلامِ او را گوش می گیرید. ای جمیعِ لشگرهایِ او، خداوند را متبارک خوانید و ای خادمانِ او که ارادۀ او را بجا می آورید.

     از آسمان نزول کردم نه تا به ارادۀ خود عمل کنم بلکه به ارادۀ فرستندۀ خود – در بجا آوردن ارادۀ تو، ای خدای من، رغبت می دارم و شریعتِ تو در اندرون دل من است – ای پدرِ من، اگر ممکن نباشد که این پیاله بدون نوشیدن از من بگذرد، آنچه ارادۀ توست بشود.

     نه هرکه مرا خداوند خداوند گوید داخل ملکوت آسمان گردد بلکه آنکه ارادۀ پدرِ مرا که در آسمان است به جا آورد – شنوندگانِ شریعت در حضور خدا عادل نیستند بلکه کنندگانِ شریعت عادل شمرده خواهند شد – هرگاه این را دانستید، خوشابحال شما اگر آن را بعمل آرید – هر که نیکوئی کردن بداند و به عمل نیاورد، او را گناه است.

     همشکل این جهان مشوید بلکه به تازگیِ ذهنِ خود صورت خود را تبدیل دهید.

متی 10:6 ؛ مزمور 103: 20-21 ؛ یوحنا 6: 38 ؛ مزمور 40: 8 ؛ متی 26: 42 ؛ متی 7: 21 ؛ رومیان 2: 13 ؛ یوحنا 13: 17 ؛ یعقوب 4: 17 ؛ رومیان 12: 2

شامگاه


گوش سخنان را امتحان می کند چنانکه کام طعام را ذوق می نماید – ای حبیبان، هر روح را قبول مکنید بلکه روحها را بیازمائید که از خدا هستند یا نه زیراکه انبیای کذبۀ بسیار به جهان بیرون رفته اند – به حسب ظاهر داوری مکنید بلکه به راستی داوری نمائید – به خردمندان سخن می گویم: خود حکم کنید بر آنچه می گویم – کلامِ مسیح در شما به دولتمندی و به کمالِ حکمت ساکن بشود.

     آنکه گوش شنوا دارد، بشنود که روح … چه میگوید – شخص روحانی در همه چیز حکم می کند.

     با حذر باشید که چه می شنوید – می دانم اعمال تو را … و آنانی را که خود را رسولان می خوانند و نیستند آزمودی و ایشان را دروغگو یافتی – به آنچه نیکو است متمسک باشید.

     گوسفندانِ خود را نام به نام می خواند و ایشان را بیرون می برد. و وقتی که گوسفندان خود را بیرون بَرَد، پیشِ روی ایشان می خرامد و گوسفندان از عقب او می روند زیرا که آواز او را می شناسند. لیکن غریب را متابعت نمی کنند بلکه از او می گریزند زیرا که آواز غریبان را نمی شناسند.

 ایوب 3:34 ؛ اول یوحنا 1:4 ؛ یوحنا 24:7 ؛ اول قرنتیان 15:10 ؛ کولسیان 16:3 ؛ مکاشفه 29:2 ؛ اول قرنتیان 15:2 ؛ مرقس 24:4 ؛ مکاشفه 2:2 ؛ اول تسالونیکیان 21:5 ؛ یوحنا10: 3-5