ماه پنجم |روز بیست و هشتم

 بامداد


نجات دهنده … را انتظار می کشیم.

     فیض خدا که برای همۀ مردم نجات بخش است ظاهر شده، ما را تأدیب می کند که بی دینی و شهوات دنیوی را ترک کرده با خرد اندیشی و عدالت و دینداری در این جهان زیست کنیم. و آن اُمید مُبارک و تجلّی جلالِ خدایِ عظیم و نجات دهندۀ خود ما عیسی مسیح را انتظار کشیم، که خود را در راه ما فدا ساخت تا ما را از هر ناراستی برهاند و امتی برای خود طاهر سازد که مِلکِ خاصِ او و غیور در اعمال نیکو باشند – ولی به حسب وعدۀ او منتظر آسمانهای جدید و زمین جدید هستیم که در آنها عدالت ساکن خواهد بود. لهذا ای حبیبان، چون انتظار این چیزها را می کشید، جد و جهد نمائید تا نزد او بی داغ و بی عیب در سلامتی یافت شوید.

     همچنین مسیح نیز چون یک بار قربانی شد تا گناهان بسیاری را رفع نماید، بار دیگر بدون گناه برای کسانی که منتظر او می باشند ظاهر خواهد شد به جهت نجات – در آن روز خواهند گفت: اینک این خدای ما است که منتظر او بوده ایم … پس از نجات او مسرور و شادمان خواهیم شد.

فیلیپیان 20:3 ؛ تیطس 2: 11-14 ؛ دوم پطرس 3: 13-14 ؛ عبرانیان 28:9 ؛ اشعیا 9:25

شامگاه


    بدوید تا به کمال ببرید.

    مَردِ کاهل میگوید: شیر بیرون است – هر بارِ گران و گناهی را که ما را سخت می پیچد دور بکنیم و با صبر در آن میدان که پیشِ رویِ ما مُقرّر شده است بدویم. و به سوی پیشوا و کامل کنندۀ ایمان یعنی عیسی نگران باشیم.

    خویشتن را از هر نجاستِ جسم و روح طاهر بسازیم و قُدّوسیت را در خداترسی به کمال رسانیم.

    به سوی آنچه در پیش است خویشتن را کشیده – پس من چنین میدوم … تن خود را زبون میسازم و آن را در بندگی میدارم مبادا … خود محروم شوم.

    صورت این جهان در گذر است.

    به حسبِ وعدۀ او منتظر آسمانهای جدید و زمین جدید هستیم که در آنها عدالت ساکن خواهد بود. لهذا ای حبیبان، چون انتظارِ این چیزها را میکشید، جدّ و جهد نمائید – کمرِ دلهایِ خود را ببندید و هوشیار شده، اُمیدِ کاملِ آن فیضی را که در مکاشفۀ عیسی مسیح به شما عطا خواهد شد بدارید.

اول قرنتیان 9: 24 ؛ امثال سلیمان 22: 13 ؛ عبرانیان 12: 1-2 ؛ دوم قرنتیان 7: 1 ؛ فیلیپیان 3: 13 ؛ اول قرنتیان 9: 26-27 ؛ اول قرنتیان 7: 31 ؛ دوم پطرس 3: 13-14 ؛ اول پطرس 1: 13