ماه پنجم |روز بیست و هفتم

 بامداد


خداوند نیکو است و در روز تنگی ملجا میباشد و متوکّلان خود را میشناسد.

     یهُوّه صبایوت را تسبیح بخوانید زیرا خداوند نیکو است و رحمت او تا ابدالآباد است – خدا ملجا و قوّت ماست و مددکاری که در تنگی ها فوراً یافت میشود – در بارۀ خداوند میگویم که او ملجا و قلعۀ من است و خدای من که بر او توکّل دارم – کیست مانند تو ای قومی که از خداوند نجات یافته اید که او سپرِ نُصرتِ تو و شمشیرِ جاهِ تو است – خدا، طریق وی کامل است و کلام خداوند مُصفّی و او برای جمیع متوکلانش سپر میباشد. زیرا کیست خدا غیر از یهُوّه و کیست صخره غیر از خدای ما؟

    اگر کسی خدا را محبت نماید، نزد او معروف میباشد – لیکن بنیاد ثابت خدا قائم است و این مُهر را دارد که خداوند کسان خود را میشناسد و هر که نام مسیح را خواند، از ناراستی کناره جوید – زیرا خداوند طریق عادلان را میداند ولی طریق گناهکاران هلاک خواهد شد – در نظر من فیض یافته ای و تو را به نام میشناسم. 

ناحوم 1: 7 ؛ ارمیا 33: 11 ؛ مزمور 46: 1 ؛ مزمور 91: 2 ؛ تثنیه 33: 29 ؛ دوم سموئیل 22: 31-32 ؛ اول قرنتیان 8: 3 ؛ دوم تیموتاؤس 2: 19 ؛ مزمور 1: 6 ؛ خروج 33: 17

شامگاه


خواهشِ این دارم که شما بی اندیشه باشید.

     او برای شما فکر می کند – چشمانِ خداوند در تمام جهان تردّد می کند تا قوتِ خویش را بر آنانی که دل ایشان با او کامل است نمایان سازد.

     بچشید و ببینید که خداوند نیکو است. خوشابحال شخصی که بدو توکُل میدارد … شیر بچگان بینوا شده، گرسنگی می کشند و اما طالبان خداوند را به هیچ چیزِ نیکو کمی نخواهد شد – بنابراین به شما می گویم: از بهرِ جانِ خود اندیشه مکُنید که چه خورید یا چه آشامید. آیا جان از خوراک و بدن از پوشاک بهتر نیست؟ مرغان هوا را نظر کنید که نه می کارند و نه می دروند و نه در انبارها ذخیره می کنند و پدرِ آسمانیِ شما آنها را می پروراند. آیا شما از آنها به مراتب بهتر نیستید؟ – برای هیچ چیز اندیشه مکنید. بلکه در هر چیز با صلوات و دعا با شکرگزاری مسئولات خود را به خدا عرض کنید. و سلامتیِ خدا که فوق از تمامیِ عقل است دلها و ذهن های شما را در مسیح عیسی نگاه خواهد داشت.

اول قرنتیان 32:7 ؛ اول پطرس 7:5 ؛ دوم تواریخ 9:16 ؛ مزمور 34: 8 و 10 ؛ متی 6: 25-26 ؛ فیلیپیان 4: 6-7