ماه پنجم | روز بیست و یکم

 بامداد


ای برادران من، در خداوند و در توانائیِ قوتِ او زورآور شوید.

     فیض من تو را کافی است زیرا که قوّت من در ضعف کامل می گردد. پس به شادی بسیار از ضعفهای خود بیشتر فخر خواهم نمود تا قوت مسیح در من ساکن شود. بنابراین از ضعفها و رسوائیها و احتیاجات و زحمات و تنگیها به خاطر مسیح شادمانم زیرا که چون ناتوانم، آنگاه توانا هستم – در توانائی خداوند یهُوّه خواهم آمد و از عدالت تو و بس خبر خواهم داد – انجیل مسیح … قوت خداست برای نجات.

     قوّت هر چیز را دارم در مسیح که مرا تقویت می بخشد – برای این نیز محنت می کشم و مجاهده می نمایم به حسب عمل او که در من به قوّت عمل می کند – این خزینه را در ظروف خاکی داریم تا برتری قوت از آن خدا باشد نه از جانب ما.

     سُرورِ خداوند قوّت شما است – به اندازۀ توانائیِ جلالِ او، به قوّت تمام، زور آور شوید تا صبرِ کامل و تحمل را با شادمانی داشته باشید.

افسسیان 10:6 ؛ دوم قرنتیان 12: 9-10 ؛ مزمور 16:71 ؛ رومیان 16:1 ؛ فیلیپیان 13:4 ؛ کولسیان 29:1 ؛ دوم قرنتیان 7:4 ؛ نحمیا 10:8 ؛ کولسیان 11:1

شامگاه


عیسی مسیح، خداوندِ ما

     عیسی … امت خویش را از گناهانشان خواهند رهانید – خویشتن را فروتن ساخت و تا به موت، بلکه تا به موت صلیب مطیع گردید. از این جهت خدا نیز او را به غایت سرافراز نمود و نامی را که فوق از جمیع نامها است بدو بخشید. تا به نام عیسی هر زانوئی از آنچه در آسمان و بر زمین و زیر زمین است خم شود.

     مسیح یعنی کرستُس – خداوند مرا مسح کرده است تا مسکینان را بشارت دهم و مرا فرستاده تا شکسته دلان را التیام بخشم و اسیران را به رستگاری و محبوسان را به آزادی ندا کنم.

     آدمِ آخر روح حیات بخش شد … انسانِ دوم خداوند است از آسمان – ای خداوندِ من و ای خدای من – شما مرا اُستاد و آقا می خوانید و خوب می گوئید زیرا که چنین هستم. پس اگر من که آقا و معلم هستم پایهای شما را شُستم، بر شما نیز واجب است که پایهای یکدیگر را بشوئید. زیرا به شما نمونه ای دادم تا چنانکه من با شما کردم شما نیز بکنید.

اول قرنتیان 9:1 ؛ متی 21:1 ؛ فیلیپیان 2: 8-10 ؛ یوحنا 25:4 ؛ اشعیا 1:61 ؛ اول قرنتیان 15: 45 و 47 ؛ یوحنا 28:20 ؛ یوحنا 13: 13-15