ماه پنجم |روز سی و یکم

 بامداد


نام تو … اسرائیل (خوانده شود) زیرا که با خدا و با انسان مُجاهده کردی و نُصرت یافتی.

     در حین قُوتش با خدا مجاهده نمود. با فرشته مجاهده نموده غالب آمد. گریان شده نزد وی تضرع نمود – (ابراهیم) در وعدۀ خدا از بی ایمانی شک ننمود بلکه قوّی الایمان گشته خدا را تمجید نمود.

     به خدا ایمان آورید. زیرا که هر آینه به شما می گویم هر که بدین کوه گوید منتقل شده به دریا افکنده شو و در دل خود شک نداشته باشد بلکه یقین دارد که آنچه گوید می شود، هر آینه هر آنچه گوید بدو عطا شود. بنابراین به شما می گویم: آنچه در عبادت سؤال می کنید یقین بدانید که آن را یافته اید و به شما عطا خواهد شد – اگر می توانی ایمان آری، مُؤمن را همه چیز ممکن است – خوشا به حال او که ایمان آوَرَد. زیرا که آنچه از جانب خداوند به وی گفته شد به انجام خواهد رسید.

     به خداوند گفتند: ایمان ما را زیاد کن.

پیدایش 28:32 ؛ هوشع 12: 3-4 ؛ رومیان 20:4 ؛ مرقس 11: 22-24 مرقس 23:9  ؛ لوقا 45:1 ؛ لوقا 5:17

شامگاه


ای فرزندان، در او ثابت بمانید.

     هر که شک کُند، مانند موج دریاست که از باد رانده و متلاطم می شود. زیرا چنین شخص گمان نبرد که از خداوند چیزی خواهد یافت. مردِ دو دل در تمام رفتار خود ناپایدار است.

     تعجب می کنم که بدین زودی از آن کس که شما را به فیض مسیح خوانده است بر می گردید به سوی انجیلی دیگر! که (انجیل) دیگر نیست … بلکه هر گاه ما هم یا فرشته ای از آسمان انجیلی غیر از آنکه ما به آن بشارت دادیم به شما رساند، اناتیما باد.

     همۀ شما که از شریعت عادل می شوید، از مسیح باطل و از فیض ساقط گشته اید … خوب می دوید. پس کیست که شما را از اطاعت راستی منحرف ساخته است؟

     همچنان که شاخه از خود نمی تواند میوه آورد اگر در تاک نماند، همچنین شما نیز اگر در من نمانید … اگر در من بمانید و کلام من در شما بماند، آنچه خواهید بطلبید که برای شما خواهد شد – زیرا چندان که وعده های خدا است، همه در او بلی و از این جهت در او امین است تا خدا از ما تمجید یابد.

اول یوحنا 28:2 ؛ یعقوب 1: 6-8 ؛ غلاطیان 1: 6-8 ؛ غلاطیان 5: 4 و 7 ؛ یوحنا 15: 4 و 7 ؛ دوم قرنتیان 20:1