ماه پنجم | روز هشتم

 بامداد


     خداوند را پسند آمد که او را مضروب نموده به دردها مُبتلا سازد.

     الآن جان من مُضطرب است و چه بگویم؟ ای پدر، مرا از این ساعت رستگار کن؟! لکن به جهت همین امر تا این ساعت رسیده ایم. ای پدر، اسم خود را جلال بده. ناگاه صدائی از آسمان در رسید که جلال دادم و باز جلال خواهم داد – ای پدر، اگر بخواهی، این پیاله را از من بگردان. لیکن نه به خواهش من بلکه به ارادۀ تو. و فرشته ای از آسمان بر او ظاهر شده او را تقویت می نمود.

     چون در شکل انسان یافت شد، خویشتن را فروتن ساخت و تا به موت بلکه تا به موت صلیب مطیع گردید – از این سبب پدر مرا دوست می دارد که من جان خود را می نهم تا آن را بازگیرم – زیرا از آسمان نزول کردم نه تا به ارادۀ خود عمل کنم بلکه به ارادۀ فرستندۀ خود – آیا جامی را که پدر به من داده است ننوشم؟

     پدر مرا تنها نگذارده است زیرا که من همیشه کارهای پسندیدۀ او را به جا می آورم – پسر حبیب من که از او خوشنودم – برگزیدۀ من که جانم از او خوشنود است.

اشعیا 10:53 ؛ یوحنا 12: 27-28 ؛ لوقا 22: 42-43 ؛ فیلیپیان 8:2 ؛ یوحنا 17:10 ؛ یوحنا 38:6 ؛ یوحنا 18: 11 ؛ یوحنا 29:8 ؛ متی 17:3 ؛ اشعیا 42: 1

شامگاه


 ای مُتذکرّان خداوند، خاموش مباشید.

     ایشان را برای خدای ما پادشاهان و کهنه ساختی – بنی هارونِ کهنه کُرناها را بنوازند. این برای شما در نسلهای شما فریضۀ ابدی باشد. و چون در زمین خود برای مقاتله با دشمنی که بر شما تَعَدّی می نمایند میروید، کُرناها را تیزآهنگ بنوازید. پس به حضور یهُوّه خدای خود به یاد آورده خواهید شد و از دشمنان خود نجات خواهید یافت.

     به ذُریّت یعقوب نگفتم که مرا عبث بطلبید – آواز ایشان مُستجاب گردید و دعای ایشان به مسکن قُدس او به آسمان رسید.

     چشمان خداوند به سوی صالحان است و گوشهای وی به سوی فریاد ایشان – برای یکدیگر دُعا کنید … زیرا دُعای مرد عادل در عمل قوت بسیار دارد.

     آمدن روز خدا را انتظار بکشید و آن را بشتابانید – بیا ای خداوند عیسی – ای خدای من تأخیر مفرما.

اشعیا 6:62 ؛ مکاشفه 10:5 ؛ اعداد 10: 8-9 ؛اشعیا 19:45 ؛ دوم تواریخ 27:30 ؛ مزمور 15:34 ؛ رساله یعقوب 16:5 ؛ دوم پطرس 12:3 ؛ مکاشفه 20:22 ؛ مزمور 17:40