ماه پنجم | روز هفتم

 بامداد


     جنگها و اخبار جنگها را خواهد شنید. زنهار مُضطرب مشوید.

     خدا ملجا و قوت ماست و مددکاری که در تنگیها فوراً یافت می شود. پس نخواهیم ترسید اگر چه جهان مُبدّل گردد و کوهها در قعر دریا به لرزش آید. اگر چه آبهایش آشوب کنند و به جوش آیند و کوهها از سرکشی آن متزلزل گردند. – ای قوم من، بیائید به حُجره های خویش داخل شوید و درهای خود را در عقب خویش ببندید. خویشتن را اندک لحظه ای پنهان کنید تا غضب بگذرد. زیرا اینک خداوند از مکان خود بیرون می آید تا سزای گناهان ساکنان زمین را به ایشان برساند – در سایۀ بالهای تو پناه می برم تا این بلایا بگذرد – زندگی شما با مسیح در خدا مخفی است.

     از خبر بد نخواهد ترسید. دل او پایدار است و بر خداوند توکل دارد.

     بدین چیزها به شما تکلم کردم تا در من سلامتی داشته باشید. در جهان برای شما زحمت خواهد شد و لکن خاطر جمع دارید زیرا که من بر جهان غالب شده ام.

متی 6:24 ؛ مزمور 46: 1-3 ؛ اشعیا 26: 20-21 ؛ مزمور 1:57 ؛ کولسیان 3:3 ؛ مزمور 7:112 ؛ یوحنا 33:16

شامگاه


     بر کسی که تو زده ای جفا می کنند.

     لابُد است از وقوع لغزشها. لیکن وای بر آن کسی که باعث آنها شود – این شخص چون بر حسبِ ارادۀ مستحکم و پیش دانیِ خدا تسلیم شد، شما به دست گناهکاران بر صلیب کشیده کُشتید – آب دهان بر رویش انداخته او را طپانچه می زدند و بعضی سیلی زده. می گفتند: ای مسیح، به ما نبوّت کُن؛ کیست که تو را زده است؟ – همچنین نیز رؤسای کهنه با کاتبان و مشایخ استهزا کنان می گفتند: دیگران را نجات داد، اما نمی تواند خود را برهاند. اگر پادشاه اسرائیل است، اکنون از صلیب فرود آید تا بدو ایمان آوریم – فی الواقع بر بندّۀ قُدّوس تو عیسی که او را مسح کردی، هیرودیس و پنطیوس پیلاطس با امتها و قومهای اسرائیل با هم جمع شدند. تا آنچه را که دست و رأی تو از قبل مُقدّر فرموده بود به جا آورند.

     او غمهای ما را بر خود گرفت و دردهای ما را بر خویش حمل نمود و ما او را از جانب خدا زحمت کشیده و مضروب و مُبتلا گمان بُردیم.

مزمور 26:69 ؛ لوقا 1:17 ؛ اعمال رسولان 23:2 ؛ متی 26: 67-68 ؛ متی 27: 41-42 ؛ اعمال رسولان 4: 27-28 ؛ اشعیا 4:53