ماه پنجم | روز هفدهم

 بامداد


من یهُوّه خدای شما هستم. پس به فرایض من سلوک نمائید و احکام مرا نگاه داشته آنها را به جا آورید.

     بلکه مثل آن قُدّوس که شما را خوانده است، خودِ شما نیز در هر سیرت مُقدّس باشید – هر که گوید که در وی میمانم به همین طریقی که او سلوک مینمود او نیز باید سلوک کند … اگر فهمیده اید که او عادل است، پس می دانید که هر که عدالت را به جا آوَرَد، از وی تولد یافته است – ختنه چیزی نیست و نامختونی هیچ؛ بلکه نگاه داشتن امرهای خدا – هر که تمام شریعت را نگاه دارد و در یک جزو بلغزد، مُلزمِ همه می باشد.

     نه آنکه کافی باشیم که چیزی را به خود تفکر کنیم که گویا از ما باشد، بلکه کفایت ما از خداست – ای خداوند، طریق فرایض خود را به من بیاموز.

     نجات خود را به ترس و لرز به عمل آورید. زیرا خداست که در شما بر حسب رضامندی خود، هم اراده و هم فعل را به عمل ایجاد می کند – خدای سلامتی … شما را در هر عمل نیکو کامل گرداناد تا ارادۀ او را به جا آورید و آنچه منظور نظر او باشد در شما به عمل آوَرَد به وساطت عیسی مسیح.

حزقیال 19:20 ؛ اول پطرس 15:1 ؛ اول یوحنا 2: 6 و 26 ؛ اول قرنتیان 19:7 ؛ رساله یعقوب 10:2 ؛ دوم قرنتیان 5:3 ؛ مزمور 33:119 ؛ فیلیپیان 2: 12-13 ؛ عبرانیان 13: 20-21

شامگاه


برگزیده ای از قوم را مُمتاز کردم.

     در حقیقت فرشتگان را دستگیری نمی نماید بلکه نسل ابراهیم را دستگیری می نماید. از این جهت می بایست در هر امری مُشابه برادرانِ خود شود – و بر آن شباهتِ تخت، شباهتی مثل صورت انسان بر فوق آن بود.

     پسر انسان که در آسمان است – دستها و پایهایم را ملاحظه کنید که من خود هستم و دست بر من گذارده ببینید زیرا که روح گوشت و استخوان ندارد چنانکه می نگرید که در من است.

     خود را خالی کرده، صورت غلام را پذیرفت و در شباهت مردمان شد. و چون در شکل انسان یافت شد، خویشتن را فروتن ساخت و تا به مُوت بلکه تا به مُوتِ صلیب مطیع گردید. از این جهت، خدا نیز او را به غایت سرافراز نمود و نامی را که فوق از جمیع نامها است بدو بخشید. تا به نام عیسی هر زانوئی … خم شود – بیدار شو و مابقی را که نزدیک به فنا است استوار نما زیرا که هیچ عملِ تو را در حضور خدا کامل نیافتم.

مزمور 19:89 ؛ عبرانیان 2: 16-17 ؛ حزقیال 26:1 ؛ یوحنا 13:3 ؛ لوقا 39:24 ؛ فیلیپیان 2: 7-10 ؛ مکاشفه 2:3