ماه چهارم | روزبیست و هشتم

 بامداد


اینک برّۀ خدا!

     محال است که خون گاوها و بُزها رفع گناهان را بکند. لهذا هنگامی که داخل جهان می شود میگوید: قربانی و هدیه را نخواستی لکن جسدی برای من مُهیا ساختی؛ به قربانیهای سوختنی و قربانیهای گناه رغبت نداشتی. آنگاه گفتم: اینک می آیم (در طومار کتاب در حق من مکتوب است) تا ارادۀ تو را به جا آورم – او مظلوم شد اما تواضع نموده دهان خود را نگشود. مِثل برّه ای که برای ذبح می برند و مانند گوسفندی که نزد پشم برنده اش بی زبان است همچنان دهان خود را نگشود.

     خریده شده اید نه به چیزهای فانی مثل نقره و طلا، بلکه به خون گرانبها چون خون برّۀ بی عیب و بی داغ یعنی خون مسیح … در زمان آخر برای شما ظاهر گردید که بوساطت او ایمان آورده اید تا ایمان و امید شما بر خدا باشد.

     مُستحّق است برّۀ ذبح شده که قوت و دولت و حکمت و توانائی و اکرام و جلال و برکت را بیابد.

یوحنا 29:1 ؛ عبرانیان 10: 4-7 ؛ اشعیا 7:53 ؛ اول پطرس 1: 18-21 ؛ مکاشفه 12:5


شامگاه


من دائماً امیدوار خواهم بود، و بر همۀ تسبیح تو خواهم افزود.

     نه اینکه تا به حال به چنگ آورده یا تا به حال کامل شده باشم – از کلام ابتدای مسیح در گذشته، به سوی کمال سبقت بجوئیم و بار دیگر بنیاد توبه از اعمال مُرده و ایمان به خدا ننهیم – طریق عادلان مثل نور مشرق است که تا نهارِ کامل روشنائیِ آن در تزایُد می باشد.

     خداوند را محبت مینمایم زیرا که آواز تضرّع مرا شنیده است زیرا که گوش خود را به من فرا داشته است. پس مدّت حیاتِ خود او را خواهم خواند – خداوند را در هر وقت متبارک خواهم گفت. تسبیح او دائماً بر زبان من خواهد بود.

     ای خدا، تسبیح در صهیون منتظر تو است – شبانه روز باز نمی ایستند از گفتن قدوس، قدوس، قدوس، خداوند خدای قادر مطلق – هر که قربانی تشکر را گذراند، مرا تمجید می کند – پیوسته شادمان باشید. همیشه دُعا کنید. در هر امری شاکر باشید که این است ارادۀ خدا در حق شما در مسیح عیسی – در خداوند دائماً شاد باشید و باز می گویم شاد باشید.

مزمور 14:71 ؛ فیلیپیان 12:3 ؛ عبرانیان 1:6 ؛ امثال سلیمان 18:4 ؛ مزمور 116: 1-2 ؛ مزمور 1:34 ؛ مزمور 1:65 ؛ مکاشفه 8:4 ؛ مزمور 23:50 ؛ اول تسالونیکیان 5: 16-18 ؛ فیلیپیان 4:4