ماه چهارم | روزبیست و پنجم

 بامداد


    نام او را عیسی خواهی نهاد زیرا که او اُمت خویش را از گناهانشان خواهد رهانید.

    میدانیم که او ظاهر شد تا گناهان را بردارد – تا از گناه مُرده شده، به عدالت زیست نمائیم – او قادر است که آنانی را که به وسیلۀ وی نزد خدا آیند نجات بینهایت بخشد.

    به سبب تقصیرهای ما مجروح و به سبب گناهان ما کوفته گردید وتأدیب سلامتی ما بر وی آمد و از زخمهای او ما شفا یافتیم. خداوند گناه جمیع ما را بر وی نهاد – بدینطور سزاوار بود که مسیح زحمت کشد … موعظه به توبه و آمرزش گناهان در همۀ امتها به نام او کرده شود – ظاهر شد تا به قربانی خود گناه را محو سازد.

    او را خدا بر دست راست خود بالا بُرده، سرور و نجات دهنده ساخت … توبه و آمرزش گناهان بدهد – به وساطت او به شما از آمرزش گناهان اعلام میشود و به وسیلۀ او هر که ایمان آورد عادل شمُرده میشود از هر چیزی که به شریعت موسی نتوانستید عادل شمُرده شوید – گناهان شما به خاطر اسم او آمرزیده شده است.

متی 1: 21 ؛ اول یوحنا 3: 5 ؛ اول پطرس 2: 24 ؛ عبرانیان 7: 25 ؛ اشعیا 53: 5و6 ؛ لوقا 24: 46-47 ؛ عبرانیان 9: 26 ؛ اعمال رسولان 5: 31 ؛ اعمال رسولان 13: 38-39 ؛ اول یوحنا 2: 12


شامگاه


خداوند ما عیسی مسیح … هر چند دولتمند بود، برای شما فقیر شد تا شما از فقر او دولتمند شوید.

     خدا رضا بدین داد که تمامی پُری در او ساکن شود – فروغ جلالش و خاتم جوهرش بوده، و به کلمۀ قوت خود حامل همۀ موجودات بود. چون طهارت گناهان را به اتمام رسانیده به دست راست کبریا در اعلی علیین بنشست. و از فرشتگان افضل گردید به مقدار آنکه اسمی بزرگتر از ایشان به میراث یافته بود – چون در صورت خدا بود، با خدا برابر بودن را غنیمت نشمرد. لیکن خود را خالی کرده.

     روباهان را سوراخها و مرغان هوا را آشیانه هاست لیکن پسر انسان را جای سر نهادن نیست.

     همه چیز از آن شماست؛ خواه پولس، خواه اپلس، خواه کیفا، خواه دنیا، خواه زندگی، خواه موت، خواه چیزهای حال، خواه چیزهای آینده. همه از آن شما است و شما از مسیح و مسیح از خدا می باشد.

دوم قرنتیان 9:8 ؛ کولسیان 19:1 ؛ عبرانیان 1: 3-4 ؛ فیلیپیان 2: 6-7 ؛ متی 20:8 ؛ اول قرنتیان 3: 21-23