ماه چهارم | روزبیست و یکم

 بامداد


در خداوند استوار باشید.

     پایم اثر اقدام او را گرفته است و طریق او را نگاه داشته از آن تجاوز نمی کنم – خداوند انصاف را دوست می دارد و مُقدّسان خود را ترک نخواهد فرمود. ایشان محفوظ خواهند بود تا ابدالآباد – خداوند تو را از هر بدی نگاه می دارد – او جان تو را حفظ خواهد کرد.

     عادل به ایمان زیست خواهد نمود و اگر مُرتد شود، نفس من با وی خوش نخواهد شد. لکن ما از مُرتدان نیستیم تا هلاک شویم بلکه از ایمانداران تا جان خود را دریابیم – اگر از ما می بودند، با ما می ماندند. لکن بیرون رفتند تا ظاهر شود که همۀ ایشان از ما نیستند.

     اگر شما در کلام من بمانید، فی الحقیقه شاگرد من خواهید شد – هر که تا به انتها صبر کند نجات یابد – بیدار شوید … در ایمان استوار باشید. مردان باشید و زورآور شوید – آنچه داری حفظ کن مبادا کسی تاج تو را بگیرد – هر که غالب آید به جامۀ سفید ملبس خواهد شد و اسم او را از دفتر حیات محو نخواهم ساخت.

فیلیپیان 1:4 ؛ ایوب 11:23 ؛ مزمور 28:37 ؛ مزمور 7:121 ؛ عبرانیان 10: 38-39 ؛ اول یوحنا 19:2 ؛ یوحنا 31:8 ؛ متی 13:24 ؛ اول قرنتیان 13:16 ؛ مکاشفه 11:3 ؛  مکاشفه 5:3

شامگاه


خنوخ با خدا راه می رفت.

     آیا دو نفر با هم راه می روند جز آنکه مُتفّق شده باشند؟

     چونکه به خون صلیب وی سلامتی را پدید آورد … و شما را که سابقاً از نیّتِ دل در اعمالِ بدِ خویش، اجنبی و دشمن بودید بالفعل مصالحه داده است در بدن بشری خود به وسیلۀ موت تا شما را در حضور خود مُقدّس و بی عیب و بی ملامت حاضر سازد – در مسیح عیسی، شما که در آن وقت دور بودید به خون مسیح نزدیک شده اید.

     اگر در حالی که دشمن بودیم به وساطت مرگ پسرش با خدا صلح داده شدیم، پس چقدر بیشتر بعد از صلح یافتن به وساطت حیات او نجات خواهیم یافت … و نه همین فقط، بلکه در خدا هم فخر می کنیم به وسیلۀ خداوند ما عیسی مسیح که به وساطت او الآن صلح یافته ایم.

     شراکت ما با پدر و پسرش عیسی مسیح است.

     فیض عیسی مسیح خداوند و محبت خدا و شراکت روح القدس با جمیع شما باد. آمین.

پیدایش 22:5 ؛ عاموس 3:3 ؛ کولسیان 1: 20-22 ؛ افسسیان 13:2 ؛ رومیان 5: 10-11 ؛ اول یوحنا 3:1 ؛ دوم قرنتیان 14:13