ماه چهارم | روزدهم

 بامداد


من سیه فام امّا جمیل هستم.

     اینک در معصیت سرشته شدم و مادرم در گناه به من آبستن گردید.

     آوازۀ تو به سبب زیبائیت در میان امتها شایع شد … زیرا خداوند یهُوّه می گوید که آن زیبائی از جمال من که بر تو نهاده بودم کامل شد.

     ای خداوند، … مردی گناهکارم – اینک تو زیبا هستی؛ ای محبوبۀ من، اینک تو زیبا هستی.

     از خویشتن کراهت دارم و در خاک و خاکستر توبه می نمایم – ای محبوبۀ من، تمامی تو زیبا می باشد؛ در تو عیبی نیست.

     وقتی که می خواهم نیکوئی کنم بدی نزد من حاضر است – خاطر جمع دار که گناهانت آمرزیده شد.

     می دانم که در من یعنی در جسدم هیچ نیکوئی ساکن نیست – شما در وی تکمیل شده اید – کامل در مسیح عیسی.

     غسل یافته و مقدس گردیده و عادل کرده شده اید به نام عیسی خداوند و به روح خدای ما تا فضائل او را که شما را از ظلمت به نور عجیب خود خوانده است اعلام نمائید.

غزل غزلها 5:1 ؛ مزمور 5:51 ؛ حزقیال 14:16 ؛ لوقا 8:5 ؛ غزل غزلها 1:4 ؛ ایوب 6:42 غزل غزلها 7:4 ؛ رومیان 21:7 ؛ متی 2:9 رومیان 18:7 کولسیان 10:2 ؛ کولسیان 28:1 ؛ اول قرنتیان 11:6 ؛ اول پطرس 9:2        

شامگاه


کسانی که می خواهند در مسیح عیسی به دینداری زیست کنند زحمت خواهند کشید.

زیرا که آمده ام تا مرد را از پدر خود و دختر را از مادر خویش و عروس را از مادر شوهرش جدا سازم … و دشمنانِ شخص، اهل خانۀ او خواهند بود   دوستیِ دنیا دشمنیِ خداست – دنیا را و آنچه در دنیاست دوست مدارید زیرا اگر کسی دنیا را دوست دارد، محبت پدر در وی نیست. زیرا که آنچه در دنیاست از شهوت جسم و خواهش چشم و غرور زندگانی از پدر نیست بلکه از جهان است.

     اگر جهان شما را دشمن دارد، بدانید که پیشتر از شما مرا دشمن داشته است . اگر از جهان می بودید، جهان خاصان خود را دوست می داشت. لکن چونکه از جهان نیستید بلکه من شما را از جهان بر گزدیده ام، از این سبب جهان با شما دشمنی می کند – غلام بزرگتر از آقای خود نیست – من کلام تو را به ایشان دادم و جهان ایشان را دشمن داشت زیرا که از جهان نیستند همچنان که من نیز از جهان نیستم.

دوم تیموتاؤس 3: 12 ؛ متی 10: 35-36 ؛ رسالۀ یعقوب 4: 4 ؛ اول یوحنا 2: 15-16 ؛ یوحنا 15: 18-20 ؛ یوحنا 17: 14