ماه چهارم | روزسیزدهم

 بامداد


از مایملک خود خداوند را تکریم نما و از نُوبَر همۀ محصول خویش.

     هر که به انجیل کارَد، به انجیل هم درو کُند. و هرکه با برکت کارَد، با برکت نیز درو کُند – در روز اول هفته هر یکی از شما به حسب نعمتی که یافته باشد نزد خود ذخیره کرده بگذارد.

     خدا بی انصاف نیست که عمل شما و آن محبت را که به اسم او، از خدمت به مقدسین که در آن مشغول بوده و هستید، ظاهر کرده اید فراموش کند .

     ای برادران، شما را به رحمتهای خدا استدعا می کنم که بدنهای خود را قربانی زندۀ مقدسِ پسندیدۀ خدا بگذرانید که عبادت مقبول شماست.

     محبت مسیح ما را فرو گرفته است چونکه این را دریافتیم که یک نفر برای همه مُرد تا آنانی که زنده اند از این به بعد برای خویشتن زیست نکنند بلکه برای او که برای ایشان مُرد و برخاست – پس خواه بخورید، خواه بنوشید، خواه هر چه کنید، همه را برای جلال خدا بکنید.

امثال سلیمان 9:3 ؛ دوم قرنتیان 6:9 ؛ اول قرنتیان 2:16؛ عبرانیان 10:6 ؛ رومیان 1:12 ؛ دوم قرنتیان 5: 14-15 ؛ اول قرنتیان 31:10

شامگاه


شب در آنجا نخواهد بود.

     یهُوّه نورِ جاودانیِ تو و خدایت زیبائیِ تو خواهد بود – شهر احتیاج ندارد که آفتاب یا ماه آن را روشنائی دهد زیرا که جلالِ خدا آن را مُنوّر می سازد و چراغش برّه است – احتیاج به چراغ و نور آفتاب ندارند زیرا خداوند خدا بر ایشان روشنائی می بخشد.

     شما قبیلۀ برگزیده و کهانت ملوکانه و اُمّت مُقدّس و قومی که ملک خاص خدا باشد هستید تا فضائل او را که شما را از ظلمت به نور عجیب خود خوانده است اعلام نمائید – پدر را شُکر گذارید که ما را لایقِ بهرۀ میراثِ مُقدسانِ در نور گردانیده است. و ما را از قدرت ظلمت رهانیده، به ملکوتِ پسرِ محبتِ خود منتقل ساخت – پیشتر ظلمت بودید لکن الحال در خداوند نور می باشید. پس چون فرزندان نور رفتار کنید.

     از شب و ظلمت نیستیم.

     طریق عادلان مثل نور مشرق است که تا نهار کامل روشنائی آن در تزاید می باشد.

مکاشفه 25:21 ؛ اشعیا 19:60 ؛ مکاشفه 24:21 ؛ مکاشفه 5:22 ؛ اول پطرس 9:2 ؛ کولسیان 1: 12-13 ؛ افسسیان 8:5 ؛ اول تسالونیکیان 5:5 ؛ امثال سلیمان 18:4