ماه چهارم | روزسی ام

 بامداد


کسی که کلام او را نگاهدارد، فی الواقع محبت خدا در وی کامل شده است.

     پس، خدای سلامتی که شبان اعظم گوسفندان یعنی خداوند ما عیسی را به خون عهد ابدی از مُردگان برخیزانید، شما را در هر عمل نیکو کامل گرداند تا ارادۀ او را به جا آورید و آنچه منظور نظر او باشد در شما به عمل آوَرَد به وساطت عیسی مسیح که او را تا ابدالآباد جلال باد آمین.

     از این می دانیم که او را می شناسیم اگر احکام او را نگاه داریم – اگر کسی مرا محبت نماید، کلام مرا نگاه خواهد داشت و پدرم او را محبت خواهد نمود و به سوی او آمده نزد وی مسکن خواهیم گرفت – هر که در وی ثابت است، گناه نمی کند و هر که گناه می کند، او را ندیده است و نمی شناسد. ای فرزندان، کسی شما را گمراه نکند. کسی که عدالت را به جا می آوَرَد، عادل است چنانکه او عادل است.

     محبت در همین با ما کامل شده است تا در روز جزا ما را دلاوری باشد زیرا چنانکه او هست ما نیز در این جهان همچنین هستیم.

اول یوحنا 5:2 ؛ عبرانیان 13: 20-21 ؛ اول یوحنا 3:2 ؛ یوحنا 23:14 ؛ اول یوحنا 3: 6-7 ؛ اول یوحنا 17:4

شامگاه


کسی که دیر غضب باشد کثیر الفهم است.

     خداوند پیش روی وی عبور کرده ندا در داد که یهُوّه؛ یهُوّه خدای رحیم و رئوف و دیر خشم و کثیر الاحسان و وفا – خداوند در وعدۀ خود تأخیر نمی نماید چنانکه بعضی تأخیر می پندارند بلکه بر شما تحمل مینماید چون نمی خواهد که کسی هلاک گردد بلکه همه به توبه گرایند.

     چون فرزندان عزیز به خدا اقتدا کنید – لیکن ثمرۀ روح محبت و خوشی و سلامتی و حلم و مهربانی و نیکوئی و ایمان و تواضع و پرهیزکاری است که هیچ شریعت مانع چنین کارها نیست – این ثواب است که کسی به جهت ضمیری که چشم بر خدا دارد در وقتی که ناحقّ زحمت می کشد دردها را متحمل شود … اگر نیکو کار بوده زحمت کشید و صبر کنید این نزد خدا ثواب است. زیرا که برای همین خوانده شده اید چونکه مسیح نیز برای ما عذاب کشید و شما را نمونه ای گذاشت تا در اثر قدمهای وی رفتار نمائید … چون او را دشنام می دادند، دشنام پس نمی داد و چون عذاب می کشید، تهدید نمی نمود بلکه خویشتن را به داور عادل تسلیم کرد.

     خشم گیرید و گناه مورزید.

امثال سلیمان 29:14 ؛ سفر خروج 6:34 ؛ دوم پطرس 9:3 ؛ افسسیان 1:5 ؛ غلاطیان 5: 22-23 ؛ اول پطرس 2: 19-21 و 23 ؛ افسسیان 26:4