ماه چهارم | روزششم

 بامداد


  وی چون تا به ابد باقی است کهانت بی زوال دارد.

     کیست که بر ایشان فتوی دهد؟ آیا مسیح که مرد … و ما را نیز شفاعت می کند – زیرا مسیح به قُدس ساخته شدۀ به دست داخل نشد که مِثال مکان حقیقی است؛ بلکه به خود آسمان تا آنکه الآن در حضور خدا به جهت ما ظاهر شود.

     اگر کسی گناهی کند، شفیعی داریم نزد پدر یعنی عیسی مسیحِ عادل – خدا واحد است و در میان خدا و انسان یک متوسّطی است یعنی انسانی که مسیح عیسی باشد.

     چون رئیس کهنۀ عظیمی داریم که از آسمانها در گذشته است یعنی عیسی، پسر خدا، اعتراف خود را محکم بداریم زیرا رئیس کهنه ای نداریم که نتواند همدرد ضعفهای ما بشود بلکه آزموده شدۀ در هر چیز به مثال ما بدون گناه. پس با دلیری نزدیک به تخت فیض بیائیم و فیضی را حاصل کنیم که در وقت ضرورت (ما را) اعانت کند.

     به وسیلۀ او هر دو نزد پدر در یک روح  دُخول داریم.

عبرانیان 25:7 ؛ رومیان 34:8 ؛ عبرانیان 24:9 ؛ اول یوحنا 1:2 ؛ اول تیموتاوس 5:2 ؛ عبرانیان 4: 14-16 ؛ افسسیان 18:2

       

شامگاه


 آنانی که نام تو را می شناسند بر تو توکل خواهند داشت.

     اسمی که به آن نامیده می شود این است یهُوّه صدقینو (یهُوّه عدالت ما).

در توانائی خداوند یهُوّه خواهم آمد و از عدالت تو و بس خبر خواهم داد.

     نام او عجیب و مُشیر خوانده خواهد شد – ای خداوند، می دانم که طریق انسان از آن او نیست و آدمی که راه می رود قادر بر هدایت قدمهای خویش نمی باشد.

     خدای قدیر و پدر سرمدی – می دانم به که ایمان آوردم و مرا یقین است که او قادر است که امانت مرا تا به آن روز حفظ کند.

     سرور سلامتی – او سلامت ماست – چونکه به ایمان  عادل شمرده شدیم، نزد خدا سلامتی داریم به وساطت خداوند ما عیسی مسیح.

     اسم خداوند بُرج حصین است که مرد عادل در آن می دود و ایمن می باشد – وای بر آنانی که به جهت اعانت به مصر فرود آیند – مِثل مرغان که در طیران باشند، همچنان یهُوّه صبایوت اورشلیم را حمایت خواهد نمود و حمایت کرده آن را رستگار خواهد ساخت و از آن در گذشته خلاصی خواهد داد.

مزمور 10:9 ؛ ارمیا 6:23 ؛ مزمور 16:71 ؛ اشعیا 6:9 ؛ ارمیا 23:10 ؛ اشعیا 6:9 ؛ دوم تیموتاؤس 12:1 ؛ اشعیا 6:9 ؛ افسسیان 14:2 ؛ رومیان 1:5 ؛ امثال سلیمان 10:18 ؛ اشعیا 1:31 ؛ اشعیا 5:31