ماه چهارم | روزهجدهم

 بامداد


نبی را برای ایشان از میان برادران ایشان، مثل تو، مبعوث خواهم کرد.

     من (موسی) در آن وقت میان خداوند و شما ایستاده بودم تا کلام خداوند را برای شما بیان کنم زیرا که شما می ترسیدید – خدا واحد است و در میان خدا و انسان یک متوسطی است یعنی انسانی که مسیح عیسی باشد.

     موسی مرد بسیار حلیم بود بیشتر از جمیع مردمانی که بر روی زمین اند – یوغ مرا بر خود گیرید و از من تعلیم یابید زیرا که حلیم و افتاده دل میباشم و در نفوس خود آرامی خواهید یافت – پس همین فکر در شما باشد که در مسیح عیسی نیز بود که چون در صورت خدا بود با خدا برابر بودن را غنیمت نشمرد. لیکن خود را خالی کرده صورت غلام را پذیرفت و در شباهت مردمان شد.

     موسی مثل خادم در تمام خانۀ او امین بود تا  شهادت دهد بر چیزهائی که میبایست بعد گفته شود. و اما، مسیح مثل پسر بر خانۀ او. و خانۀ او ما هستیم به شرطی که تا به انتها به دلیری و فخر امید خود متمسک باشیم.

تثنیه 18:18 ؛ تثنیه 5:5 ؛ اول تیموتاوس 5:2 ؛ اعداد 3:12 ؛ متی 29:11 ؛ فیلیپیان 2: 5-7  ؛ عبرانیان 3: 5-6

شامگاه


تسلّی ابدی

     من عهد خود را که در ایّام جوانیت با تو بستم به یاد خواهم آورد و عهد جاودانی با تو استوار خواهم داشت – به یک قربانی مُقدّسان را کامل گردانیده است تا ابدالآباد – قادر است که آنانی را که به وسیلۀ وی نزد خدا آیند نجات بینهایت بخشد چونکه دائماً زنده است تا شفاعت ایشان را بکُند – می دانم به کِه ایمان آوردم و مرا یقین است که او قادر است که امانت مرا تا به آن روز حفظ کند.

     در نعمتها و دعوت خدا بازگشتن نیست … کیست که ما را از محبت مسیح جدا سازد؟ – برّه ای که در میان تخت است شبان ایشان خواهد بود و به چشمه های آب حیات ایشان را راهنمائی خواهد نمود و خدا هر اشکی را از چشمان ایشان پاک خواهد کرد – همچنین همیشه با خداوند خواهیم بود. پس بدین سخنان همدیگر را تسلّی دهید.

این آرامگاه شما نیست – در اینجا شهری باقی نداریم بلکه آینده را طالب هستیم.

دوم تسالونیکیان 16:2 ؛ حزقیال 60:16 ؛ عبرانیان 14:10 ؛ عبرانیان 25:7 ؛ دوم تیموتاؤس 12:1 ؛ رومیان 29:11 ؛ رومیان 35:8 ؛ مکاشفه 17:7 ؛ اول تسالونیکیان 4: 17-18 ؛ میکا 10:2 ؛ عبرانیان 14:13