ماه چهارم | روزهفتم

 بامداد


چون محزون ولی دائماً شادمان؛ چون فقیر و اینک بسیاری را دولتمند می سازیم؛ چون بی چیز امّا مالک همه چیز.

     و به امیدِ جلالِ خدا فخر می نمائیم. و نه این تنها، بلکه در مُصیبت ها هم فخر می کنیم … از تسلّی سیر گشته ام و در هر زحمتی که بر ما می آید شادی وافر می کنم – ایمان آورده وجد می نمائید با خرّمی که نمی توان بیان کرد و پُر از جلال است.

     در امتحانِ شدیدِ زحمت، فراوانیِ خوشیِ ایشان ظاهر گردید و از زیادتیِ فقرِ ایشان، دولتِ سخاوتِ ایشان افزوده شود – به من که کمتر از کمترین همۀ مُقدسینم این فیض عطا شد که در میان امتها به دولت بی قیاس مسیح بشارت دهم و همه را روشن سازم که چیست انتظام آن سرّی که از بنای عالم مستور بود در خدائی که همه چیز را به وسیلۀ عیسی مسیح آفرید.

     آیا خدا فقیران این جهان را برنگزیده است تا دولتمند در ایمان و وارث آن ملکوتی که به محبان خود وعده فرموده است بشوند؟ – خدا قادر است که هر نعمتی را برای شما بیفزاید تا همیشه در هر امری کفایت کامل داشته برای هر عمل نیکو افزوده شوید.


دوم قرنتیان 10:9 ؛ رومیان 5: 2-3 ؛ دوم قرنتیان 4:7 ؛ اول پطرس 8:1 ؛ دوم قرنتیان 2:8 ؛ افسسیان 3: 8-9 ؛ یعقوب 5:2 ؛ دوم قرنتیان 8:9       

شامگاه


خداوند او را بر بستر بیماری تائید خواهد نمود. تمامی خوابگاه او را در بیماریش خواهد گسترانید.

     او در همۀ تنگیهای ایشان به تنگ آورده شد و فرشتۀ حضور وی ایشان را نجات داد. در محبت و حلمِ خود ایشان را فدیه داد و در جمیع ایّام قدیم متحمل ایشان شده ایشان را برداشت – آنکه او را دوست می داری مریض است – فیض من تو را کافی است زیرا که قوت من در ضعف کامل می گردد.

     پس به شادی بسیار از ضعفها و رسوائیها و احتیاجات و زحمات و تنگیها به خاطر مسیح شادمانم زیرا که چون ناتوانم آنگاه توانا هستم – قوت هر چیز را دارم در مسیح که مرا تقویت می بخشد.

     انسانیت ظاهری ما فانی می شود لیکن باطن روز به روز تازه می گردد – در او زندگی و حرکت و وجود داریم.

     ضعیفان را قوت می بخشد و ناتوانان را قوت زیاده عطا می نماید. حتی جوانان هم درمانده و خسته می گردند و شجاعان به کُلّی می افتند اما آنانی که منتظر خداوند می باشند قوت تازه خواهند یافت – خدای ازلی مسکن توست و در زیر تو بازوهای جاودانی است.

مزمور 3:41 ؛ اشعیا 9:63 ؛ یوحنا 3:11 ؛ دوم قرنتیان 9:12 ؛ فیلیپیان 13:4 ؛ دوم قرنتیان 16:4 ؛ اعمال رسولان 28:17 ؛ اشعیا 40: 29-31  ؛ تثنیه 27:33