ماه هفتم | روز بیستم

 بامداد


ایشان از جهان نیستند چنانکه من از جهان نمی باشم.

     خوار و نزدِ مردمان مردود و صاحب غمها و رنج دیده – در جهان برای شما زحمت خواهد شد و لکن خاطر جمع دارید زیرا که من بر جهان غالب آمده ام.

     ما را چنین رئیس کهنۀ شایسته است قُدوس و بی آزار و بی عیب و از گناهکاران جدا شده – تا بی عیب و ساده دل و فرزندان خدا بی ملامت باشید در میان قومی کج رو و گردنکش.

     عیسی ناصری … سیر کرده اعمال نیکو بجا می آورد و همۀ مقهورینِ ابلیس را شفا می بخشد زیرا خدا با وی می بود – بقدری که فرصت داریم با جمیع مردم احسان بنمائیم علی الخصوص با اهل بیت ایمان.

     آن نورِ حقیقی بود که هر انسان را مُنوّر می گرداند و در جهان آمدنی بود – شما نور عالمید. شهری که بر کوهی بنا شود، نتوان پنهان کرد … همچنین بگذارید نور شما بر مردم بتابد تا اعمال نیکوی شما را دیده، پدر شما را که در آسمان است تمجید نمایند.

یوحنا 16:17 ؛ اشعیا 3:53 ؛ یوحنا 16: 33 ؛ عبرانیان 26:7 ؛ فیلیپیان 15:2 ؛ اعمال رسولان 38:10 ؛ غلاطیان 10:6 ؛ یوحنا 9:1 ؛ متی 5 : 14 و 16

شامگاه


خوشیِ دل ضیافتِ دائمی است.

     سُرورِ خداوند قوتِ شماست – ملکوت خدا اکل و شُرب نیست بلکه عدالت و سلامتی و خوشی در روح القدس – از روح پُر شوید. و با یکدیگر به مزامیر و تسبیحات و سرودهای روحانی گفتگو کنید و در دلهای خود به خداوند بسرائید و ترنّم نمائید. و پیوسته به جهت هر چیز خدا و پدر را به نام خداوند ما عیسی مسیح شُکر کنید.

     به وسیلۀ او قربانیِ تسبیح را به خدا بگذرانیم یعنی ثمرۀ لبهائی را که به اسم او مُعترف باشند.

     اگر چه انجیر شکوفه نیاورد و میوه در موها یافت نشود و حاصل زیتون ضایع گردد و مزرعه ها آذوقه ندهد و گله ها از آغل مُنقطع شود و رمه ها در طویله ها نباشد، لیکن من در خداوند شادمان خواهم شد و در خدای نجات خویش وجد خواهم نمود – چون محزون ولی دائماً شادمان – در مصیبتها هم فخر می کنیم.

امثال 15 :15 ؛ نحمیا 8 :10 ؛ رومیان 14 :17 ؛ افسسیان 5: 18-20 ؛ عبرانیان 15:13 ؛ حبقوق 3: 17-18 ؛ دوم قرنتیان 10:6 ؛ رومیان 3:5