ماه پنجم | روز ششم

 بامداد


   رحمت و راستی با هم ملاقات کرده اند؛ عدالت و سلامتی یکدیگر را بوسیده اند.

     خدایِ عادل و نجات دهنده.

     خداوند را به خاطر عدل خود پسند آمد که شریعت خویش را تعظیم و تکریم نماید.

     خدا در مسیح بود و جهان را با خود مصالحه می داد و خطایای ایشان را بدیشان محسوب نداشت – خدا او را از قبل معیّن کرد تا کفّاره باشد به واسطۀ ایمان به وسیلۀ خون او تا آنکه عدالت خود را ظاهر سازد به سبب فرو گذاشتن خطایای سابق در حین تحملِ خدا. برای اظهار عدالتِ خود در زمان حاضر؛ تا او عادل شود و عادل شمارد هر کسی را که به عیسی ایمان آورد – به سبب تقصیرهای ما مجروح و به سبب گناهان ما کوفته گردید و تأدیب سلامتی ما بر وی آمد و از زخمهای او ما شفا یافتیم – کیست که بر برگزیدگان خدا مُدعی شود؟ آیا خدا که عادل کننده است! – کسی که عمل نکند بلکه ایمان آورد به او که بیدینان را عادل میشمارد، ایمان او عدالت محسوب می شود.

مزمور 10:85 ؛ اشعیا 21:45 ؛ اشعیا 21:42 ؛ دوم قرنتیان 19:5 ؛ رومیان 3: 25-26 ؛ اشعیا 5:53 ؛ رومیان 33:8؛ رومیان 5:4

شامگاه


مُردگان چگونه بر می خیزند و به کدام بدن می آیند؟

     ای حبیبان، الآن فرزندان خدا هستیم و هنوز ظاهر نشده است آنچه خواهیم بود. لکن می دانیم که چون او ظاهر شود، مانند او خواهیم بود زیرا او را چنانکه هست خواهیم دید – چنانکه صورتِ خاکی را گرفتیم، صورت آسمانی را نیز خواهیم گرفت.

     نجات دهنده یعنی عیسی مسیح … که شکل جسد ذلیل ما را تبدیل خواهد نمود تا به صورت جسد مجید او مُصوّر شود بر حسب عملِ قوتِ خود که همه چیز را مطیع خود بگرداند.

     عیسی … در میان ایشان ایستاده به ایشان گفت: سلام بر شما باد. اما ایشان لرزان و ترسان شده، گُمان بُردند که روحی می بینند – به کیفا ظاهر شد و بعد از آن به آن دوازده. و پس از آن به زیاده از پانصد برادر یک بار.

     اگر روح او که عیسی را از مُردگان برخیزانید در شما ساکن باشد، او که مسیح را از مُردگان برخیزانید بدنهای فانی شما را نیز زنده خواهد ساخت به روح خود که در شما ساکن است.

اول قرنتیان 35:15 ؛ اول یوحنا 2:3 ؛ اول قرنتیان 49:15 ؛ فیلیپیان 3: 20-21 ؛ لوقا 24: 36-37 ؛ اول قرنتیان 15: 5-6 ؛ رومیان 11:8