ماه چهارم | روزبیستم

 بامداد


از چیزهای حرام شده چیزی به دستت نچسبد.

     خداوند می گوید: از میان ایشان بیرون آئید و جدا شوید و چیز ناپاک را لمس مکنید – ای محبوبان، استدعا دارم که چون غریبان و بیگانگان از شهوات جسمی که با نفس در نزاع هستند اجتناب نمائید – از لباس جسم آلود نفرت نمائید.

     ای حبیبان، الآن فرزندان خدا هستیم و هنوز ظاهر نشده است آنچه خواهیم بود. لکن می دانیم که چون او ظاهر شود، مانند او خواهیم بود زیرا او را چنانکه هست خواهیم دید. و هرکس که این امید را بر وی دارد، خود را پاک می سازد چنانکه او پاک است – فیض خدا که برای همۀ مردم نجات بخش است ظاهر شده … ما را تأدیب می کند که بی دینی و شهوات دنیوی را ترک کرده با خرداندیشی و عدالت و دینداری در این جهان زیست کنیم و آن امید مبارک و تجلّی جلالِ خدایِ عظیم و نجات دهندۀ خود ما عیسی مسیح را انتظار کشیم که خود را در راه ما فدا ساخت تا ما را از هر ناراستی برهاند و امتی برای خود طاهر سازد که ملک خاص او و غیور در اعمال نیکو باشند.

تثنیه 17:13 ؛ دوم قرنتیان 17:6 ؛ اول پطرس 11:2 ؛یهودا 1: 23 ؛ اول یوحنا 3: 2-3 ؛ تیطس 2:11 تا 14

شامگاه


خداوندا تو کیستی؟ … من عیسی هستم.

     منم، ترسان مباشید –  چون از آبها بگذری، من با تو خواهم بود و چون از نهرها عبور نمائی، تو را فرو نخواهند گرفت و چون از میان آتش روی، سوخته نخواهی شد و شعله اش تو را نخواهد سوزانید زیرا من یهُوّه خدای تو … و نجات دهندۀ تو هستم.

     چون در وادی سایۀ موت نیز راه روم، از بدی نخواهم ترسید زیرا تو با من هستی. عصا و چوب دستیِ تو مرا تسلّی خواهد داد – عمانوئیل یعنی خدا با ما.

     نام او را عیسی خواهی نهاد زیرا که او اُمّتِ خویش را از گناهانشان خواهد رهانید – اگر کسی گناهی کند، شفیعی داریم نزد پدر یعنی عیسی مسیح عادل – کیست که بر ایشان فتوی دهد؟ آیا مسیح که مُرد بلکه نیز برخاست! آنکه به دست راست خدا هم هست و ما را نیز شفاعت می کند؟ کیست که ما را از محبت مسیح جدا سازد؟ آیا مصیبت یا دلتنگی یا جفا یا قحط یا عُریانی یا خطر یا شمشیر؟

اعمال رسولان 15:26 ؛ متی 27:14 ؛ اشعیا 43: 2-3 ؛ مزمور 4:23 ؛ متی 23:1 ؛ متی 21:1 ؛ اول یوحنا 1:2 ؛ رومیان 8:34 و 35