ماه ششم | روز شانزدهُم

 بامداد


     با خبر باشید که چگونه به دقّت رفتار نمائید، نه چون جاهلان بلکه چون حکیمان. و وقت را دریابید زیرا این روزها شریر است.

     به دقّت متوجه شده، امر و شریعتی را که موسی بندۀ خداوند به شما امر فرموده است به جا آورید، تا یهُوّه، خدای خود، را محبت نموده، به تمامی طریقهای او سلوک نمائید، و اوامر او را نگاه داشته، به او بچسبید و او را به تمامی دل و تمامی جان خود عبادت نمائید – زمان را دریافته، پیش اهل خارج به حکمت رفتار کنید. گفتگوی شما همیشه با فیض باشد و اصلاح شده به نمک، تا بدانید هر کس را چگونه جواب باید داد – از هر نوع بدی احتراز نمائید.

     چون آمدنِ داماد به طول انجامید، همه پینکی زده، خُفتند. و در نصف شب صدائی بلند شد که اینک داماد می آید. به استقبال وی بشتابید … پس بیدار باشید زیرا که آن روز و ساعت را نمی دانید.

     ای برادران بیشتر جِد و جَهد کنید تا دعوت و برگزیدگی خود را ثابت نمائید زیرا اگر چنین کنید هرگز لغزش نخواهید خورد – خوشا بحال آن غلامان که آقای ایشان چون آید، ایشان را بیدار یابد .

افسسیان 5: 15-16 ؛ یوشع 5:22 ؛ کولسیان 4: 5-6 ؛ اول تسالونیکیان 22:5 ؛ متی 25: 5-6 و 13 ؛ دوم پطرس 10:1 ؛ لوقا 37:12

شامگاه


 

     آنچه داری حفظ کن مبادا کسی تاجِ تو را بگیرد.

     اگر ردایش را لمس کنم، هر آینه شفا یابم – خداوندا، اگر بخواهی می توانی مرا طاهر سازی … می خواهم طاهر شو – ایمان به قدر دانۀ خردل.

     ترک مکنید دلیریِ خود را که مَقرون به مجازاتِ عظیم می باشد – نجاتِ خود را به ترس و لرز به عمل آورید زیرا خداست که در شما بر حسبِ رضامندی خود هم اراده و هم فعل را به عمل ایجاد می کند.

     اول علف، بعد خوشه، پس از آن دانۀ کامل در خوشه – خداوند را بشناسیم و به جد و جهد معرفت او را تعاقب نمائیم.

     ملکوت آسمان مجبور می شود و جبّاران آن را به زور می ربایند – بدوید تا به کمال ببرید.

     به جنگِ نیکو جنگ کرده ام و دورۀ خود را به کمال رسانیده، ایمان را محفوظ داشته ام. بعد از این تاجِ عدالت برای من حاضر شده است که خداوند داورِ عادل در آن روز به من خواهد داد.

مکاشفه 11:3 ؛ متی 20:9 ؛ متی 8: 2-3 ؛ متی 20:17 ؛ عبرانیان 35:10 ؛ فیلیپیان 2: 12-13 ؛ مرقس 28:4 ؛ هوشع 3:6 ؛ متی 12:11 ؛ اول قرنتیان 24:9 ؛ دوم تیموتاؤس 4: 7-8