ماه هشتم | روز بیست و چهارم

 بامداد


غم های ایشان را می دانم.

            صاحبِ غم ها و رنج دیده – آزموده شدۀ در هر چیز – او ضعفهای ما را گرفت و مرض های ما را برداشت – عیسی از سفر خسته شده، همچنین بر سرِ چاه نشسته بود.

            عیسی چون او را گریان دید و یهودیان را هم که با او آمده بودند گریان یافت، در روحِ خود به شدّت مُکدّر شده، مُضطرب گَشت – عیسی بگریست – چون خود عذاب کشیده تجربه دید، استطاعت دارد که تجربه شدگان را اعانت فرماید.

            از بلندی قُدوسِ خود نگریسته، خداوند از آسمان بر زمین نظر افکنده است. تا نالۀ اسیران را بشنود و آنانی را که به مُوت سپرده شده اند آزاد نماید – او طریقی را که می روم می داند و چون مرا می آزماید مِثلِ طلا بیرون می آیم – وقتی که روحِ من در من مدهوش می شود، پس تو طریقت مرا دانسته ای.

            هر که شما را لمس نماید، مردُمکِ چشم او را لمس نموده است – او در همۀ تنگی های ایشان به تنگ آورده شد و فرشتۀ حضورِ وی ایشان را نجات داد.

خروج 7:3 ؛ اشعیا 3:53 ؛ عبرانیان 15:4 ؛ متی 17:8 ؛ یوحنا 6:4 ؛ یوحنا 11: 33 و 35 ؛ عبرانیان 18:2 ؛ مزمور 102: 19-20 ؛ ایوب 10:23 ؛ مزمور 3:142 ؛ زکریا 8:2 ؛ اشعیا 9:63

شامگاه


            مادامی که روز است، مرا باید به کارهای فرستندۀ خود مشغول باشم.

            شخصِ کاهل آرزو می کند و چیزی پیدا نمی کند. اما شخصِ زرنگ فربه خواهد شد – هر که سیرآب می کند خود نیز سیرآب خواهد گشت.

            خوراکِ من آن است که خواهش فرستندۀ خود را به عمل آورم و کارِ او را به انجام رسانم. آیا شما نمی گوئید که چهار ماهِ دیگر موسمِ درو است؟ اینک به شما می گویم: چشمان خود را بالا افکنید و مزرعه ها را ببینید زیرا که الآن به جهتِ درو سفید شده است. و دروگر اُجرت می گیرد و ثمری به جهت حیات جاودانی جمع می کند تا کارنده و درو کننده هر دو با هم خوشنود گردند – ملکوت آسمان صاحب خانه ای را مانَد که بامدادان بیرون رفت تا عَمَله به جهتِ تاکستانِ خود به مُزد بگیرد. پس با عمله، روزی یک دینار قرار داده، ایشان را به تاکستان خود فرستاد.

            به کلام موعظه کنی و در فرصت و غیر فرصت مواظب باشی – تجارت کُنید تا بیایم – بیش از همۀ ایشان مشقّت کشیدم، اما نه من بلکه فیض خدا که با من بود.

یوحنا 4:9 ؛ امثال سلیمان 4:13 ؛ امثال سلیمان 25:11 ؛ یوحنا 4: 34-36 ؛ متی 20: 1-2 ؛ دوم تیموتاؤس 2:4 ؛ لوقا 13:19 ؛ اول قرنتیان 10:15