ماه ششم | روزبیست و هفتم

 بامداد


     کیست که می تواند ایستاد؟

     کیست که روزِ آمدنِ او را مُتحمّل تواند شد؟ و کیست که در حینِ ظهورِ وی تواند ایستاد؟ زیرا که او مثل آتشِ قالگر و مانند صابونِ گازران خواهد بود.

     دیدم که اینک گروهی عظیم که هیچکس ایشان را نتواند شمُرد، از هر امت و قبیله و قوم و زبان در پیش تخت و در حضور برّه به جامه های سفید آراسته و شاخه های نخل به دست گرفته ایستاده اند … ایشان کسانی می باشند که از عذابِ سخت بیرون می آیند و لباس خود را به خونِ برّه شُست و شو کرده، سفید نموده اند … دیگر هرگز گرسنه و تشنه نخواهند شد و آفتاب و هیچ گرما بر ایشان نخواهد رسید. زیرا برّه ای که در میان تخت است، شبانِ ایشان خواهد بود و به چشمه های آب حیات، ایشان را راهنمائی خواهد نمود؛ و خدا هر اشکی را از چشمانِ ایشان پاک خواهد کرد.

     هیچ قصاص نیست بر آنانی که در مسیح عیسی هستند – پس به آن آزادی که مسیح ما را به آن آزاد کرد، استوار باشید.

مکاشفه 17:6 ؛ ملاکی 2:3 ؛ مکاشفه 7: 9 و 14-17 ؛ رومیان 1:8 ؛ غلاطیان 1:5

شامگاه


     بر بندۀ خود به محاکمه بر میا زیرا زنده ای نیست که به حضورِ تو عادل شمُرده شود.

     خداوند می گوید: بیائید تا با همدیگر محاجه نمائیم. اگر گناهان شما مثل ارغوان باشد، مانند برف سفید خواهد شد و اگر مثل قرمز سرخ باشد، مانند پشم خواهد شد.

     به صوت من متمسک می شد تا با من صُلح کند و با من صُلح می نمود – پس حال با او اُنس بگیر و سالم باش.

     به ایمان عادل شمرده شدیم. نزد خدا سلامتی داریم به وساطتِ خداوندِ ما عیسی مسیح – هیچکس از اعمالِ شریعت عادل شمرده نمی شود بلکه به ایمان به عیسی مسیح – به اعمالِ شریعت هیچ بشری در حضور او عادل شمرده نخواهد شد.

     به وسیلۀ او هر که ایمان آوَرَد، عادل شمرده می شود از هر چیزی که به شریعتِ موسی نتوانستید عادل شمرده شوید.

     شُکر خدا راست که ما را به واسطۀ خداوند ما عیسی مسیح ظفر میدهد.

مزمور 2:143 ؛ اشعیا 18:1 ؛ اشعیا 5:27 ؛ ایوب 21:22 ؛ رومیان 1:5 ؛ غلاطیان 16:2 ؛ رومیان 20:3 ؛ اعمال رسولان 39:13 ؛ اول قرنتیان 57:15