ماه ششم | روز بیستم

 بامداد


این طفل را بِبَر و او را برای من شیر بده و مُزدِ تو را خواهم داد.

     شما هم به تاکستان بروید و آنچه حقِّ شماست به شما می دهم – هر که شما را از این رو که از آنِ مسیح هستید، کاسه ای آب به اسمِ من بنوشاند، هر آینه به شما می گویم اَجر خود را ضایع نخواهد کرد.

     شخصِ سخی فربه می شود، و هر که سیراب می کند خود نیز سیرآب خواهد گشت – خدا بی انصاف نیست که عملِ شما و آن محبت را … از خدمت مُقدّسین که در آن مشغول بوده و هستید … فراموش کند.

     هر یک اُجرت خود را به حسب مشقّتِ خود خواهند یافت.

     ای خداوند، کِی گرسنه ات دیدیم تا طعامت دهیم، یا تشنه ات یافتیم تا سیرآبت نمائیم، یا کِی تو را غریب یافتیم تا تو را جا دهیم یا عریان تا بپوشانیم، …  پادشاه در جواب ایشان گوید: … آنچه به یکی از این برادرانِ کوچکترینِ من کردید، به من کرده اید … بیائید ای برکت یافتگان از پدرِ من و ملکوتی را که از ابتدای عالم برای شما آماده شده است، به میراث گیرید.

خروج 9:2 ؛ متی 4:20 ؛ مرقس 41:9 ؛ امثال سلیمان 25:11 ؛ عبرانیان 10:6 ؛ اول قرنتیان 8:3 ؛ متی 25: 37-38 و 40 و 34

شامگاه


راه و خوابگاه مرا تفتیش کرده ای.

     یعقوب از خواب بیدار شد و گفت: البته یهُوّه در این مکان است و من ندانستم این چه مکان ترسناکی است. این نیست جز خانۀ خدا و این است دروازۀ آسمان.

     چشمان خداوند در تمام جهان تردّد می کند تا قوت خویش را بر آنانی که دلِ ایشان با او کامل است نمایان سازد.

     به سلامتی می خُسبم و به خواب هم می روم زیرا که تو فقط ای خداوند مرا در اطمینان ساکن می سازی.

     زیرا گفتی تو ای خداوند ملجای من هستی و حضرت اعلی را مأوای خویش گردانیده ای. هیچ بدی بر تو واقع نخواهد شد و بلائی نزد خیمۀ تو نخواهد رسید زیرا که فرشتگان خود را در بارۀ تو امر خواهد فرمود تا در تمامی راههایت تو را حفظ نمایند – هنگامی که بخوابی نخواهی ترسید و چون دراز شوی خوابت شیرین خواهد شد – محبوبانِ خویش را خواب می بخشد.

مزمور 3:139 ؛ پیدایش 28: 16-17 ؛ دوم تواریخ 9:16 ؛ مزمور 8:4 ؛ مزمور 91: 9-11 ؛ امثال سلیمان 24:3 ؛ مزمور 2:127