ماه ششم | روز دوازدهُم

 بامداد


     هر چه مُتحملِ آتش بشود، آن را از آتش بگذرانید و طاهر خواهد شد.

یهُوّه، خدای شما، شما را امتحان می کند، تا بداند که آیا یهُوّه، خدای خود را به تمامیِ دل و به تمامیِ جانِ خود محبت می نمائید؟ – مِثلِ قالگر و مُصفّی کنندۀ نقره خواهد نشست و بنی لاوی را طاهر ساخته، ایشان را مانند طلا و نقره مُصفّی خواهد گردانید تا ایشان هدیه ای برای خداوند به عدالت بگذرانند – کارِ هر کس آشکار خواهد شد، زیرا که آن روز آن را ظاهر خواهد نمود، چونکه آن به آتش به ظهور خواهد رسید و خودِ آتش، عملِ هر کس را خواهد آزمود که چگونه است.

     دستِ خود را بر تو برگردانیده، دُردِ تو را بالکل پاک خواهم کرد، و تمامی ریمَت را دور خواهم ساخت – ایشان را قال گذاشته، امتحان خواهم نمود.

     ای خدا، تو ما را امتحان کرده ای و ما را قال گذاشته ای چنانکه نقره را قال می گذارند … به آتش و آب در آمدیم. پس ما را به جای خُرّم بیرون آوردی.

     چون از میان آتش رَوی، سوخته نخواهی شد و شعله اش تو را نخواهد سوزانید.

اعداد 23:31 ؛ تثنیه 3:13 ؛ ملاکی 3:3 ؛ اول قرنتیان 13:3 ؛ اشعیا 25:1 ؛ ارمیا 7:9 ؛ مزمور 66: 10 و 12 ؛ اشعیا 2:43

شامگاه


     شما از جهتِ رفتارِ گذشتۀ خود، انسانیتِ کهنه را که از شهواتِ فریبنده فاسد می گردد از خود بیرون کنید و به روحِ ذهنِ خود تازه شوید و انسانیتِ تازه را که به صورتِ خدا در عدالت و قدوسیتِ حقیقی آفریده شده است بپوشید.

     مُردید و زندگی شما با مسیح در خدا مخفی است – به همین قسمی که مسیح به جلالِ پدر از مُردگان برخاست، ما نیز در تازگیِ حیات رفتار نمائیم. این را می دانیم که انسانیتِ کهنۀ ما با او مصلوب شد تا جسدِ گناه معدوم گشته دیگر گناه را بندگی نکنیم زیرا که هر که مُرد، از گناه مُبرا شده است. همچنین شما نیز خود را برای گناه مُرده انگارید اما برای خدا در مسیح عیسی زنده. پس گناه در جسم فانی شما حکمرانی نکند تا هوسهای آن را اطاعت نمائید. اعضای خود را به گناه مسپارید تا آلات ناراستی شوند بلکه خود را از مُردگان زنده شده به خدا تسلیم کنید و اعضای خود را تا آلات عدالت برای خدا باشند.

اول پطرس 24:2 ؛ افسسیان 4: 22-24 ؛ کولسیان 3:3 ؛ رومیان 6: 4 و 7 و 11 و 13