ماه ششم | روز ششم

 بامداد


در محبتِ خود آرامی خواهد یافت.

     خداوند دلِ خود را با شما نبست و شما را برنگزید از این سبب که از سایر قومها کثیر تر بودید، زیرا که شما از همۀ قومها قلیل تر بودید. لیکن از این جهت که خداوند شما را دوست می داشت … – او را محبت می نمائیم زیرا که او اول ما را محبت نمود – شما را … مصالحه داده است، در بدن بشریِ خود به وسیلۀ موت تا شما را در حضورِ خود مُقدّس و بی عیب و بی ملامت حاضر سازد.

     محبت در همین است، نه آنکه ما خدا را محبت نمودیم، بلکه اینکه او ما را محبت نمود و پسرِ خود را فرستاد تا کفارۀ گناهان ما شود – خدا محبت خود را در ما ثابت می کند از اینکه هنگامی که ما هنوز گناهکار بودیم، مسیح در راهِ ما مُرد.

     آنگاه خطابی از آسمان در رسید که این است پسرِ حبیب من که از او خوشنودم – از این سبب پدر مرا دوست می دارد که من جان خود را می نهم تا آن را باز گیرم – خدا … به وساطتِ پسرِ خود … که فروغ جلالش و خاتم جوهرش بوده و به کلمۀ قوتِ خود حاملِ همۀ موجودات بوده، چون طهارتِ گناهان را به اتمام رسانید، به دستِ راستِ کبریا در اعلی علیین بنشست.

صفنیا 17:3 ؛ تثنیه 7: 7-8 ؛ اول یوحنا 19:4 ؛ کولسیان 1: 21-22 ؛ اول یوحنا 10:4 ؛ رومیان 8:5 ؛ متی 17:3 ؛ یوحنا 17:10 ؛ عبرانیان 1: 2-3

شامگاه


طریق تازه و زنده

     قائن از حضورِ خداوند بیرون رفت – خطایای شما در میان شما و خدای شما حایل شده است و گناهان شما روی او را از شما پوشانیده است – تقدُسی که به غیر از آن هیچکس خداوند را نخواهد دید.

     من راه و راستی و حیات هستم. هیچکس نزد پدر جز به وسیلۀ من نمی آید – نجات دهندۀ ما عیسی مسیح که موت را نیست ساخت و حیات و بی فسادی را روشن گردانید به وسیلۀ انجیل – مادامی که خیمۀ اول برپاست، راهِ مکانِ اقدس ظاهر نمی شود – او سلامتی ما است که هر دو را یک گردانید و دیوار جدائی را که در میان بود منهدم ساخت – پردۀ هیکل از سر تا پا دو پاره شد.

     تنگ است آن در و دشوار است آن طریقی که مُؤدّی به حیات است و یابندگان آن کم اند – طریق حیات را به من خواهی آموخت. به حضور تو کمال خوشی است و به دست راست تو لذّت ها تا ابدالآباد.

عبرانیان 20:10 ؛ پیدایش 16:4 ؛ اشعیا 2:59 ؛ عبرانیان 14:12 ؛ یوحنا 6:14 ؛ دوم تیموتاؤس 10:1 ؛ عبرانیان 8:9 ؛ افسسیان 14:2 ؛ متی 51:27 ؛ متی 14:7 ؛ مزمور 11:16