ماه ششم | روز نُهم

 بامداد


هرگز کسی مثلِ این شخص سخن نگفته است!

     تو جمیل تر هستی از بنی آدم و نعمت بر لبهای تو ریخته شده است. بنابراین، خدا تو را مبارک ساخته است تا ابدالآباد – خداوند یهُوّه زبانِ تلامیذ را به من داده است تا بدانم که چگونه خستگان را به کلام تقویت دهم – دهانِ او بسیار شیرین و تمامِ او مرغوبترین است. این است محبوبِ من و این است یارِ من.

     همه بر وی شهادت دادند و از سخنانِ فیض آمیزی که از دهانش صادر می شد، تعجب نموده … – ایشان را چون صاحبِ قُدرت تعلیم می داد و نه مثلِ کاتبان.

     کلامِ مسیح در شما به دولتمندی و به کمالِ حکمت ساکن بشود – شمشیرِ روح را که کلامِ خداست – کلامِ خدا زنده و مُقتدر و بُرّنده تر است از هر شمشیرِ دو دَم – اسلحۀ جنگِ ما جسمانی نیست بلکه نزدِ خدا قادر است برای انهدامِ قلعه ها، که خیالات و هر بلندی را که خود را به خلافِ معرفتِ خدا می افرازد، به زیر می افکنیم و هر فکری را به اطاعتِ مسیح اسیر می سازیم.

یوحنا 46:7 ؛ مزمور 2:45 ؛ اشعیا 4:50 ؛ غزل غزلها 16:5 ؛ لوقا 22:4 ؛ متی 29:7 ؛ کولسیان 16:3 ؛ افسسیان 17:6 ؛ عبرانیان 12:4 ؛ دوم قرنتیان 10: 4-5

شامگاه


شادیِ شریران اندک زمانی است.

     تو پاشنۀ وی را خواهی کوبید – این است ساعتِ شما و قدرتِ ظلمت …

پس چون فرندان در خون و جسم شراکت دارند، او نیز همچنان در این هر دو شریک شد تا به وساطتِ موت، صاحبِ قدرتِ موت یعنی ابلیس را تباه سازد – از خویشتن ریاسات و قوت را بیرون کرده آنها را علانیه آشکار نمود چون در آن  بر آنها ظفر یافت.

     هوشیار و بیدار باشید زیرا که دشمن شما ابلیس است مانند شیر غرّان گردش می کند و کسی را می طلبد تا ببلعد. پس به ایمان استوار شده – با ابلیس مقاومت کنید تا از شما بگریزد.

     شریر بر مردِ عادل شوری می کند و دندانهای خود را بر او می افشرد – خداوند بر او خواهد خندید زیرا می بینید که روزِ او می آید. خدای سلامتی به زودی شیطان را زیر پایهای شما خواهد سائید – ابلیس … به دریاچۀ آتش و کبریت انداخته شد … تا ابدالآباد شبانه روز عذاب خواهد کشید.

ایوب 5:20 ؛ پیدایش 15:3 ؛ لوقا 53:22 ؛ عبرانیان 14:2 ؛ کولسیان 15:2 ؛ اول پطرس 5: 8-9 ؛ یعقوب 7:4 ؛ مزمور 37: 12-13 ؛ رومیان 20:16 ؛ مکاشفه 10:20