ماه نهم | روز دهم

 بامداد


 

            ایشان را یک دل و یک طریق خواهم داد تا به جهت خیریّتِ خویش و پسرانِ خویش که بعد از ایشان خواهند بود همیشۀ اوقات از من بترسند.

            دلِ تازه به شما خواهم داد و روحِ تازه در اندرون شما خواهم نهاد – خداوند نیکو و عادل است، پس به گناهکاران طریق را خواهد آموخت. مسکینان را به انصاف رهبری خواهد کرد و به مسکینان، طریقِ خود را تعلیم خواهد داد. همۀ راههای خداوند رحمت و حقّ است برای آنانی که عهد و شهاداتِ او را نگاه می دارند.

            تا همه یک گردند چنانکه تو ای پدر، در من هستی و من در تو، تا ایشان نیز در ما یک باشند تا جهان ایمان آرَد که تو مرا فرستادی.

            از شما استدعا دارم که به شایستگیِ آن دعوتی که به آن خوانده شده اید، رفتار کنید، با کمال فروتنی و تواضُع … و سعی کنید که یگانگیِ روح را در رشتۀ سلامتی نگاه دارید. یک جسد هست و یک روح، چنانکه نیز دعوت شده اید در یک اُمیدِ دعوتِ خویش. یک خداوند، یک ایمان، یک تعمید؛ یک خدا و پدرِ همه که فوقِ همه و در میانِ همه و در همۀ شما است.

ارمیا 39:32 ؛ حزقیال 26:36 ؛ مزمور 25: 8-10 ؛ یوحنا 21:17 ؛ افسسیان 4: 1-6

شامگاه


آنانی که مُنتظر خداوند می باشند قُوّت تازه خواهند یافت.

            چون ناتوانم، آنگاه توانا هستم – خدایِ من قُوتِ من است – مرا گفت: فیضِ من تو را کافی است، زیرا که قُوّتِ من در ضعف کامل می گردد. پس به شادیِ بسیار از ضعفهای خود بیشتر فخر خواهم نمود تا قُوّتِ مسیح در من ساکن شود – به قُوّتِ من مُتمسّک می شد.

            نصیبِ خود را به خداوند بسپار و تو را رِزق خواهد داد – کمانِ وی در قُوّت قایم ماند و بازوهای دستش به دستِ قدیرِ یعقوب مُقوّی گردید.

            تا مرا برکت ندهی، تو را رها نکنم – تو با شمشیر و نیزه و مزراق نزد من می آئی. اما من به اسمِ یهُوّه صبایوت، خدای لشکرهای اسرائیل، که او را به ننگ آورده ای نزد تو می آیم.

            ای خداوند، با خصمانِ من مُخاصمه نما، و جنگ کن با آنانی که با من جنگ می کنند. سِپر و مِجَنّ را بگیر و به اعانتِ من برخیز.

اشعیا 31:40 ؛ دوم قرنتیان 10:12 ؛ اشعیا 5:49 ؛ دوم قرنتیان 9:12 ؛ اشعیا 5:27 ؛ مزمور 22:55 ؛ پیدایش 24:49 ؛ پیدایش 26:32 ؛ اول سموئیل 45:17 ؛ مزمور 35: 1-2