ماه نهم | روز هجدهم

 بامداد


            چشمانِ مرا بگُشا تا از شریعتِ تو چیزهای عجیب بینم.

            در آن وقت ذهنِ ایشان را روشن کرد تا کُتُب را بفهمند – دانستنِ اَسرارِ ملکوتِ آسمان به شما عطا شده است، لیکن بدیشان عطا نشده – ای پدر، مالکِ آسمان و زمین، تو را ستایش می کنم که این اُمور را از دانایان و خردمندان پنهان داشتی و به کودکان مکشوف فرمودی! بلی ای پدر، زیرا که همچنین منظورِ نظرِ تو بود – لیکن ما روحِ جهان را نیافته ایم، بلکه آن روح که از خداست تا آنچه خدا به ما عطا فرموده است بدانیم – ای خدا، فکرهای تو نزد من چقدر گرامی است و جملۀ آنها چه عظیم است! اگر آنها را بشُمارم، از ریگ زیاده است – زِهی عُمقِ دولتمندی و حکمت و عِلمِ خدا! چقدر بعید از غُوررسی است احکام او، و فوق از کاوش است طریق های وی! زیرا کیست که رأیِ خداوند را دانسته باشد؟ یا کِه مُشیرِ او شده؟ … زیرا که از او و به او و تا او همه چیز است؛ و او را تا ابدالآباد جلال باد، آمین.

مزمور 18:119 ؛ لوقا 45:24 ؛ متی 11:13 ؛ متی 11: 25-26 ؛ اول قرنتیان 12:2 ؛ مزمور 139: 17-18 ؛ رومیان 11: 33-34 و 36

شامگاه


            اگر بخششِ خدا را می دانستی و کیست که به تو می گوید آب به من بده، هر آینه تو از او خواهش می کردی و به تو آب زنده عطا می کرد – هر که تشنه باشد، نزد من آید و بنوشد … اما این را گفت در بارۀ روح که هر که به او ایمان آرَد، او را خواهد یافت – یهُوّه صبایوت می گوید: مرا به اینطور امتحان نمائید که آیا روزنه های آسمان را برای شما نخواهم گشاد و چنان برکتی بر شما نخواهم ریخت که گنجایش آن نخواهد بود؟

            اگر شما با آنکه شریر هستید، می دانید چیزهای نیکو را به اولاد خود باید داد، چند مرتبه زیادتر پدر آسمانی شما روح القدس را خواهد داد به هر که از او سوال کند – سوال کنید که به شما داده خواهد شد. بطلبید که خواهید یافت.

            چونکه پسر هستید، خدا روح پسرِ خود را در دلهای شما فرستاد که ندا می کند: ابّا، یعنی ای پدر – روحِ بندگی را نیافته اید تا باز ترسان شوید بلکه روحِ پسر خواندگی را یافته اید، که به آن ابّا، یعنی ای پدر ندا می کنیم.

داوران 19:15 ؛ یوحنا 10:4 ؛ یوحنا 7: 37 و 39 ؛ ملاکی 10:3 ؛ لوقا 13:11 ؛ لوقا 9:11 ؛ غلاطیان 6:4 ؛ رومیان 15:8