ماه نهم | روز هفدهم

 بامداد


نیِ خُرد شده را نخواهد شکست.

            قربانیهای خدا روحِ شکسته است. خدایا، دلِ شکسته و کوبیده را خوار نخواهی شمُرد – شکسته دلان را شفا می دهد و جراحتهای ایشان را می بندد – او که عالی و بلند است و ساکن در ابدیت می باشد و اسم او قُدّوس است چنین می گوید: من در مکانِ عالی و مُقدّس ساکنم و نیز با کسی که روح افسرده و متواضع دارد، تا روحِ متواضعان را احیا نمایم و دلِ افسردگان را زنده سازم. زیرا که تا به ابد مُخاصمه نخواهم نمود و همیشه خشم نخواهم کرد مبادا روحها و جانهائی که من آفریدم به حضور من ضعف به هم رسانند.

            گُم شدگان را خواهم طلبید و رانده شدگان را باز خواهم آورد و شکسته ها را شکسته بندی نموده، بیماران را قُوّت خواهم داد – لهذا دستهای افتاده و زانوهای سُست شده را استوار نمائید، و برای پایهای خود راههای راست بسازید تا کسی که لنگ باشد، از طریق منحرف نشود، بلکه شفا یابد.

            اینک خدای شما … می آید و شما را نجات خواهد داد.

متی 20:12 ؛ مزمور 17:51 ؛ مزمور 147 :3 ؛ اشعیا 57: 15-16 ؛ حزقیال 16:34 ؛ عبرانیان 12: 12-13 ؛ اشعیا 4:35

شامگاه


بچشید و ببینید که خداوند نیکو است. خوشابحال شخصی که بدو توکل می دارد.

            چون رئیسِ مجلس آن آب را که شراب گردیده بود، بچشید و ندانست که از کجا است، لیکن نوکرانی که آب را کشیده بودند، می دانستند، رئیس مجلس داماد را مخاطب ساخته، بدو گفت: هر کسی شراب خوب را اوّل می آورد و چون مست شدند، بدتر از آن. لیکن تو شراب خوب را تا حال نگاه داشتی؟

            گوش، سخنان را امتحان می کند، چنانکه کام، طعام را ذوق می نماید – ایمان آوردم پس سخن گفتم – می دانم به کِه ایمان آوَردم – در سایۀ وی به شادمانی نشستم و میوه اش برای کامم شیرین بود.

            مهربانی خدا – او که پسرِ خود را دریغ نداشت، بلکه او را در راه جمیع ما تسلیم نمود، چگونه با وی همه چیز را به ما نخواهد بخشید؟

            چون اطفالِ نوزاده، مشتاق شیر روحانی و بیغش باشید تا از آن برای نجات نمو کنید، اگر فی الواقع چشیده اید که خداوند مهربان است.

            همه متوکلانت شادی خواهند کرد و تا به ابد ترّنم خواهند نمود.

مزمور 8:34 ؛ یوحنا 2: 9-10 ؛ ایوب 3:34 ؛ دوم قرنتیان 13:4 ؛ دوم تیموتاوس 12:1 ؛ غزل غزلها 3:2 ؛ رومیان 4:2 ؛ رومیان 32:8 ؛ اول پطرس 2: 2-3 ؛ مزمور 11:5