ماه هشتم | روز بیست و دوم

 بامداد


احدی از ما به خود زیست نمی کند و هیچکس به خود نمی میرد.

            اگر زیست کنیم، برای خداوند زیست می کنیم و اگر بمیریم، برای خداوند می میریم. پس، خواه زنده باشیم، خواه بمیریم، از آنِ خداوندیم – هر کس نفعِ خود را نجوید بلکه نفعِ دیگری را – به قیمتی خریده شدید. پس، خدا را به بدنِ خود تمجید نمائید.

            مسیح در بدنِ من جلال خواهد یافت؛ خواه در حیات و خواه در موت. زیرا که مرا زیستن، مسیح است و مُردن، نفع. و لیکن اگر زیستن در جسم، همان ثمرِ کارِ من است، پس نمیدانم کدام را اختیار کنم! زیرا در میانِ این دو سخت گرفتار هستم. چونکه خواهش دارم که رحلت کنم و با مسیح باشم زیرا این بسیار بهتر است.

            زآنرو که من به واسطۀ شریعت نسبت به شریعت مُردَم تا نسبت به خدا زیست کنم. با مسیح مصلوب شده ام ولی زندگی می کنم؛ لیکن نه من بعد از این، بلکه مسیح در من زندگی می کند. و زندگانی که الحال در جسم می کنم به ایمان بر پسرِ خدا می کنم که مرا محبت نمود و خود را برای من داد.

رومیان 7:14 ؛ رومیان 8:14 ؛ اول قرنتیان 24:10 ؛ اول قرنتیان 20:6 ؛ فیلیپیان 1: 20-23 ؛ غلاطیان 2: 19-20

شامگاه


حکمت و فطانت از حدِّ زیاده و وُسعتِ دل، مِثلِ ریگِ کنارِ دریا عطا فرمود.

            شخصی بزرگتر از سلیمان در اینجا است – سرور سلامتی.

            بعید است که برای شخصِ عادل کسی بمیرد، هر چند در راهِ مَردِ نیکو ممکن است کسی نیز جرأت کند که بمیرد. لکن خدا محبت خود را در ما ثابت می کند از اینکه هنگامی که ما هنوز گناهکار بودیم، مسیح در راه ما مُرد – چون در صورتِ خدا بود، با خدا برابر بودن را غنیمت نشمرد، لیکن خود را خالی کرده، صورتِ غلام را پذیرفت و در شباهتِ مردُمان شد؛ و چون در شکلِ انسان یافت شد، خویشتن را فروتن ساخت و تا به موت بلکه تا به موتِ صلیب مُطیع گردید – محبتِ مسیح که فوق از معرفت است.

            مسیح قُوتِ خدا و حکمتِ خدا است – در وی تمامی خزائنِ حکمت و عِلم مخفی است – به دولتِ بی قیاسِ مسیح – از او شما هستید در عیسی مسیح که از جانبِ خدا برای شما حکمت شده است و عدالتِ قُدّوسیت و فدا.

اول پادشاهان 29:4 ؛ متی 42:12 ؛ اشعیا 6:9 ؛ رومیان 5: 7-8 ؛ فیلیپیان 2: 6-8 ؛ افسسیان 19:3 ؛ اول قرنتیان 24:1 ؛ کولسیان 3:2 ؛ افسسیان 8:3 ؛ اول قرنتیان 30:1