ماه هشتم | روز بیست و هفتم

 بامداد


کلامِ تو برای پایهای من چراغ و برای راههای من نور است.

            کارهای آدمیان به کلامِ لبهای تو. خود را از راههای ظالم نگاه داشتم. قدمهایم به آثارِ تو قائم است پس پایهایم نخواهد لغزید.

            حینی که به راه می روی، تو را هدایت خواهد نمود و حینی که میخوابی، بر تو دیده بانی خواهد کرد. و وقتی که بیدار شوی، با تو مکالمه خواهد نمود. زیرا که احکامِ (ایشان) چراغ و تعلیم (ایشان) نور است – گوشهایت سخنی را از عقبِ تو خواهد شنید که می گوید: راه این است، در آن سلوک بنما هنگامی که به طرف راست یا چپ می گردی.

            من نورِ عالم هستم. کسی که مرا متابعت کند، در ظلمت سالک نشود بلکه نورِ حیات را یابد – کلامِ انبیا را محکمتر داریم که نیکو می کنید اگر در آن اهتمام کنید؛ مثل چراغی درخشنده در مکانِ تاریک – الحال در آینه بطور مُعمّا می بینیم لکن آنوقت روبرو؛ الآن جُزئی معرفتی دارم لکن آنوقت خواهم شناخت چنانکه نیز شناخته شده ام – دیگر … احتیاج به چراغ و نورِ آفتاب ندارند زیرا خداوند خدا بر ایشان روشنائی می بخشد و تا ابدالآباد سلطنت خواهند کرد.

مزمور 105:119 ؛ مزمور 17: 4-5 ؛ امثال سلیمان 6: 22-23 ؛ اشعیا 21:30 ؛ یوحنا 12:8 ؛ دوم پطرس 19:1 ؛ اول قرنتیان 12:13 ؛ مکاشفه 5:22

شامگاه


            ای که خُفته ای، تو را چه شده است؟ برخیز!

            این آرامگاهِ شما نیست … شما را به هلاکتِ سخت هلاک خواهد ساخت – در آنچه بالا است تفکُّر کُنید نه در آنچه بر زمین است – چون دولت افزوده شود، دل در آن مَبَندید – دلها و جانهای خود را مُتوجّه سازید تا یهُوّه خدای خویش را بطلبید و برخاسته …

            برای چه در خواب هستید؟ برخاسته، دعا کنید تا در امتحان نیفتید! – خود را حفظ کنید مبادا دلهای شما از پُرخوری و مستی و اندیشه های دنیوی، سنگین گردد و آن روز ناگهان بر شما آید.

            چون آمدنِ داماد به طول انجامید، همه پینکی زده، خُفتند – بعد از اندک زمانی، آن آینده خواهد آمد و تأخیر نخواهد نمود – الحال ساعت رسیده است که ما را باید از خواب بیدار شویم زیرا که الآن نجات ما نزدیکتر است از آن وقتی که ایمان آوردیم – پس، بیدار باشید زیرا نمی دانید که در چه وقت صاحب خانه می آید، در شام یا نصف شب یا بانگِ خروس یا صبح. مبادا ناگهان آمده، شما را خُفته یابد.

یونس 6:1 ؛ میکا 10:2 ؛ کولسیان 2:3 ؛ مزمور 10:62 ؛ اول تواریخ 19:22 ؛ لوقا 46:22 ؛ لوقا 34:21 ؛ متی 5:25 ؛ عبرانیان 37:10 ؛ رومیان 11:13 ؛ مرقس 13: 35-36