ماه هشتم | روز سی و یکم

 بامداد


            نعمت از خطایای بسیار برای عدالت رسید.

            اگر گناهانِ شما مثل ارغوان باشد مانند برف سفید خواهد شد و اگر مِثلِ قرمز سرخ باشد مانند پشم خواهد شد.

            من هستم، من، که به خاطرِ خود خطایای تو را محو ساختم و گناهانِ تو را به یاد نخواهم آوَرد. مرا یاد بده تا با هم محاکمه نمائیم. حُجّتِ خود را بیاور تا تصدیق شوی – تقصیرهای تو را مِثلِ ابرِ غلیظ و گناهانت را مانندِ ابر محو ساختم. پس، نزدِ من بازگشت نما زیرا تو را فدیه کرده ام.

            خدا جهان را اینقدر محبت نمود که پسرِ یگانۀ خود را داد تا هر که بر او ایمان آوَرَد، هلاک نگردد بلکه حیات جاودانی یابد – نه چنانکه خطا بود همچنان نعمت نیز باشد. زیرا اگر به خطای یک شخص بسیاری مُردند، چقدر زیاده فیض خدا و آن بخششی که به فیضِ یک انسان یعنی عیسی مسیح است برای بسیاری افزون گردید – بعضی از شما چنین می بودید لکن غسل یافته و مُقدّس گردیده و عادل کرده شده اید به نام عیسی خداوند و به روح خدای ما.

رومیان 16:5 ؛ اشعیا 18:1 ؛ اشعیا 43: 25-26 ؛ اشعیا 22:44 ؛ یوحنا 16:3 ؛ رومیان 15:5 ؛ اول قرنتیان 11:6

شامگاه


تجارت کنید تا بیایم.

            (پسرِ انسان) مثل کسی که عازم سفر شده، خانۀ خود را واگذارد و خادمان خود را قدرت داده، هر یکی را به شُغلی خاصّ مُقرّر نماید و دربان را امر فرماید که بیدار بماند – یکی را پنج قنطار، و دیگری را دو، و سوّمی را یک داد؛ هر یک را به حسب استعدادش. و بی درنگ متوجّۀ سَفَر شد.

            مادامی که روز است، مرا باید به کارهای فرستندۀ خود مشغول باشم. شب می آید که در آن هیچکس نمی تواند کاری کُند – مگر ندانسته اید که باید من در اُمور پدرِ خود باشم؟ – شما را نمونه ای گذاشت تا در اثر قدمهای وی رفتار نمائید.

            به کلام موعظه کُنی و در فرصت و غیر فرصت مواظب باشی و تنبیه و توبیخ و نصیحت نمائی با کمال تحمّل و تعلیم – کارِ هر کس آشکار خواهد شد، زیرا که آن روز آن را ظاهر خواهد نمود – بنابراین، ای برادرانِ حبیبِ من، پایدار و بی تشویش شده، پیوسته در عملِ خداوند بیفزائید، چون می دانید که زحمتِ شما در خداوند باطل نیست.

لوقا 13:19 ؛ مرقس 34:13 ؛ متی 15:25 ؛ یوحنا 4:9 ؛ لوقا 49:2 ؛ اول پطرس 21:2 ؛ دوم تیموتاؤس 2:4 ؛ اول قرنتیان 13:3 ؛ اول قرنتیان 58:15