ماه هشتم | روز هشتم

 بامداد


طریقِ عادلان مثل نورِ مشرق است که تا نهارِ کامل روشنائی آن در تزایُد می باشد.

            نه اینکه تا به حال به چنگ آورده یا تا به حال کامل شده باشم. ولی در پیِ آن میکوشم؛ بلکه شاید آن را بدست آورم که برای آن مسیح نیز مرا به دست آورد – خداوند را بشناسیم و به جدّ و جهد معرفتِ او را تعاقب نمائیم.

            آنگاه عادلان در ملکوتِ پدرِ خود مثلِ آفتاب درخشان خواهند شد – همۀ ما چون با چهرۀ بی نقاب جلالِ خداوند را در آینه مینگریم، از جلال تا جلال به همان صورت مُتبدّل می شویم چنانکه از خداوند که روح است – هنگامی که کامل آید جزئی نیست خواهد گردید … زیرا که الحال در آینه به طور مُعما می بینیم، لکن آنوقت روبرو؛ الآن جزئی معرفتی دارم لکن آن وقت خواهم شناخت چنانکه نیز شناخته شده ام.

            ای حبیبان، الآن فرزندان خدا هستیم و هنوز ظاهر نشده است آنچه خواهیم بود. لکن می دانیم که چون او ظاهر شود، مانند او خواهیم بود زیرا او را چنانکه هست خواهیم دید. و هرکس که این اُمید را بر وی دارد، خود را پاک میسازد چنانکه او پاک است.

امثال سلیمان 18:4 ؛ فیلیپیان 12:3 ؛ هوشع 3:6 ؛ متی 43:13 ؛ دوم قرنتیان 18:3 ؛ اول قرنتیان 13: 10 و 12 ؛ اول یوحنا 3: 2-3

شامگاه


هر که نامِ خداوند را بخواند، نجات خواهد یافت.

            هر که به جانب من آید، او را بیرون نخواهم نمود – ای خداوند، مرا به یاد آور هنگامی که به ملکوتِ خود آئی. عیسی به وی گفت: هر آینه به تو می گویم امروز با من در فردوس خواهی بود – چه می خواهید برای شما کُنم؟ به وی گفتند: خداوند، اینکه چشمانِ ما باز گردد. پس، عیسی ترحُم نموده چشمان ایشان را لمس نمود که در ساعت بینا گشته از عقب او روانه شدند.

            اگر شما … با آنکه شریر هستید، می دانید چیزهای نیکو را به اولاد خود باید داد، چند مرتبه زیادتر پدرِ آسمانیِ شما روح القدس را خواهد داد به هر که از او سؤال کند! – روحِ خود را در اندرونِ شما خواهم نهاد … خداوند یهُوّه چنین می گوید: … از من مسئلت خواهند نمود.

            این است آن دلیری که نزد وی داریم که هر چه بر حسبِ ارادۀ او سؤال نمائیم ما را می شنود. و اگر دانیم که هر چه سؤال کنیم ما را می شنود، پس می دانیم که آنچه از او درخواست کنیم می یابیم.

رومیان 13:10 ؛ یوحنا 37:6 ؛ لوقا 23: 42-43 ؛ متی 20: 32-34 ؛ لوقا 13:11 ؛ حزقیال 36: 27 و 37 ؛ اول یوحنا 5: 14-15