ماه هفتم | روز بیست و یکم

 بامداد


از ختنه چه فایده؟

     بسیار از هر جهت …

     خویشتن را برای خداوند مختون سازید و غُلفۀ دلهای خود را دور کنید – اگر دلِ نامختونِ ایشان متواضع شود و سزایِ گناهان خود را بپذیرند، آنگاه عهدِ خود را با یعقوب به یاد خواهم آورد و عهدِ خود را با اسحق نیز و عهدِ خود را با ابراهیم نیز به یاد خواهم آورد.

     عیسی مسیح خادم ختنه گردید به جهت راستیِ خدا تا وعده های اجداد را ثابت گرداند – در وی مختون شده اید به ختنۀ ناساختۀ به دست یعنی بیرون کردن بدنِ جسمانی به وسیلۀ اختنانِ مسیح – شما را که در خطایا و نامختونیِ جسمِ خود مُرده بودید با او زنده گردانید چونکه همۀ خطایای شما را آمرزید.

     انسانیت کُهنه را که از شهواتِ فریبنده فاسد می گردد از خود بیرون کنید و به روحِ ذهنِ خود تازه شوید و انسانیتِ تازه را که به صورت خدا در عدالت و قُدّوسیتِ حقیقی آفریده شده است بپوشید.

رومیان 1:3 ؛ رومیان 3: 2 ؛ ارمیا 4:4 ؛ لاویان 26: 41-42 ؛ رومیان 8:15 ؛ کولسیان 11:2 ؛ کولسیان 13:2 ؛ افسسیان 4 : 22-24

شامگاه


پردۀ هیکل از سر تا پا دو پاره شد.

     عیسیِ خداوند در شبی که او را تسلیم کردند نان را گرفت و شُکر نموده پاره کرد و گفت: بگیرید بخورید این است بدن من که برای شما پاره می شود. این را به یادگاری من بجا آرید – نانی که من عطا می کنم جسم من است که آن را به جهت حیات جهان می بخشم … هر که جسد مرا خورد و خون مرا نوشید، حیات جاودانی دارد. پس هر که جسد مرا می خورد و خون مرا می نوشد، در من می ماند و من در او. چنانکه پدرِ زنده مرا فرستاد و من به پدر زنده هستم، همچنین کسی که مرا بخورَد، او نیز به من زنده می شود … آیا این شما را لغزش می دهد؟ پس اگر پسر انسان را ببینید که به جائی که اول بود صعود می کند، چه! روح است که زنده می کند و اما از جسم فایده نیست.

     از طریق تازه و زنده که آن را به جهت ما از میان پرده یعنی جسم خود مهیا نموده است.

متی 51:27 ؛ اول قرنتیان 11: 23-24 ؛ یوحنا 6: 51 و 53-54 و 56-57 و61-63 ؛ عبرانیان 10: 20